Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Synchronisatie Email en telefoon

Gestart door Activate, maandag 27 mei 2019, 22:27:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Activate

Hallo,

Ik heb een email domein, in mijn email programma op de PC heb ik in Thunderbird de instellingen gewijzigd naar IMAP van het domein.

Op de telefoon (android ) heb ik Nine geïnstalleerd (omdat deze goed overweg kan met HTML handtekening) (mocht er een ander/beter programma zijn hou ik me aanbevolen) ook via dezelfde IMAP instellingen.
Ik heb echter de volgende problemen met het synchroniseren :

Als ik een mail eerder ontvang in TB dan krijg ik hem op de telefoon niet meer te zien?
Als ik een mail op de telefoon ontvang en deze verwijder, staat deze nog steeds in TB? (als ik hem in TB verwijder word deze wel in de Nine verwijderd?)

Als ik een email verzend vanaf de telefoon dan zie ik hem in TB niet terug bij verzonden items en vanaf TB ook niet bij verzonden items in de telefoon?

Wat doe ik vaut of moet ik anders instellen?

Alvast bedankt!
Omhoog

Hans

#1
Hangt van je mail provider af je moet het dus zo instellen dat nadat je mail ophaalt deze niet automatisch van de server verwijderd wordt maar je dus meerdere malen je mail op kan halen.
Log in bij je host webreus.net en doorloop de mail instellingen en zorg ervoor dat na het ophalen van de mail met 1 apparaat de mail niet verwijderd wordt.
https://www.webreus.nl/index.php?getfaq=getfaq&topmenu=Support&rubriek=1&systeem=ISPC

Activate

Dank je voor je reactie Hans.

Ik heb al ingesteld in TB dat de berichten op de server blijven staan todat ik ze verwijder zie voorbeeld :

In de help bij Webreus kan ik helaas niets vinden?

Bedankt,

Groeten,

Erik.

Activate

mmh volgens mij is het iets moeilijker...ik heb wel gekozen voor IMAP maar TB blijft in POP staan :


Veng

Ik denk dat je het account in TB volledig moet verwijderen en opnieuw instellen in IMAP. Als je mailtjes die in TB staan wilt bewaren zul je die wel eerst moeten back-uppen.
Dat kan perfect met MailStoreHome free, maar je kunt ook alles exporteren of je TB default file back-uppen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

SMF spam blocked by CleanTalk