Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

> hulp nodig: systeemkast maakt geluid

Gestart door HEstier, donderdag 14 maart 2019, 21:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

HEstier

Halo allemaal,
Mijn systeemkast maakt al een tijdje een raar geluid. Het geluid is er niet altijd soms hoor je het niet en soms hoor je het weer wel zelfs nog harder, het begint langzaam en gaat alsmaar sneller en zet ik het snel uit omdat ik bang ben dat het knalt. Het rare eraan is dat er niets los zit in de systeemkast. Kan er iemand mij uitleggen waar het aan kan liggen. Ik heb het geluid opgenomen en hierbij toegevoegd zo hebben julie beter idee van hoe het klinkt.

John

Zo te horen een van je ventilatoren die brak is of ergens een draadje raakt, dus je kast ff openmaken en dan goed kijken en luisteren waar het vandaan komt :yess: :icon_eek1: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

#2
Yep, is 1 van de ventilatoren waarvan het lager rot is of ergens tegenaan loopt.
Kan een ventilator zijn van de kast zelf ( in het frontpaneel of aan de achterkant ) maar ook de ventilator van de processor-koeler of die van de voeding..
Je kunt ze voorzichtig 1 voor 1 even blokkeren met een potlood of saté-prikker..
Als het geluid dan verdwijnt weet je welke de boosdoener is.

HEstier

Dank julie wel voor een snelle reactie , ik zal ff nog eens kijken dan hoop dat dat t geval is nog maals bedankt. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk