Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hulp nodig! Videokaart error?

Gestart door Robindemoor, dinsdag 19 maart 2019, 19:48:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robindemoor

Ik heb een probleempje met mijn video kaart zover ik weet. Mijn pc is al best oud ongeveer 4/5 jaar maar doet het nog goed ik onderhoud het ook en doe er voorzichtig mee. Maar ik heb nu dus een probleem dit begon voor het eerst 1/1.5 jaar geleden ik zat gwn me ding te doen zoals een spel spelen of op YouTube etc. En plotseling valt mijn beeldscherm uit en hoor ik een notificatie geluidje. Ik kan deze natuurlijk niet zijn want mijn beeld scherm gaat niet meer aan wat ik ook doe anderen hdmi kabel aan uit zetten of zelf ff een tijdje wachten dus ik moet me pc uit zetten via de aan/uit knop zodra mijn Computer uit is en het op wil starten maakt hij een piepend geluid. Een lange en 2 korten ik heb dit al opgezocht en er staat iets over een videokaart error. Nu heb ik er alsnog niks aan en weet ik niet of ik dit zelf kan oplossen. Ik heb hier al veel jaar gezocht maar niks helpt mischien dat iemand hier een oplossing heeft.

Op dit moment weet ik niet wat er in me pc zit behalve mijn video kaart dat is een : Nvidia GTX 750 ti en een i7 ik kan nu niet kijken want me. Pc gaat niet meer aan voor vandaag bedankt Voor het lezen en hopelijk je hulp met vriendelijke groet Robin.

Reinier

Om te beginnen is er meer info nodig over je hardware dus lees onderstaande instructie en plaats de weblink in je volgende bericht !

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Weblink hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Robindemoor

Ik denk dat ik het probleem al zie maar hoe kan ik dit oplossen?

Robindemoor

M'n pc kreeg ik weer opgestart maar zodra ik een spel opstartte begon alleen me video kaart omhoog te gaan kwa temperatuur begon rond de 40 tot 77 binnen 2min en daar bleef het staan na 5min viel me scherm weer uit

Reinier

Merk, type en vermogen van je voeding..? ( op de sticker op de zijkant van je voeding achter het linker zij-paneel van je behuizing ).
Merk en model van je behuizing..?
Hoeveel kast-ventilatoren zitten er in de behuizing..?

Robindemoor

Zodra ik thuis ben zal ik even kijken wat het merk ik ik weet wel dat ik 3 ventilators heb.

Reinier

Oké, voor alle duidelijk nog even:  het betreft alleen de ventilatoren die in de behuizing zijn gemonteerd, dus niet die in de voeding, op de videokaart of op de processor !
We wachten je volgende bericht af  :icon_good:

Robindemoor

Dit is mijn powersupply en ik heb geen aparte ventilatoren ik heb er alleen 1 voor me moederbord en 1 voor me videokaart + die van de powersupply

Robindemoor


Robindemoor

Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb. Mijn opening in de case voor de ventilator zat tegen de rand van me tafel aan. ik heb het nu een stuk opgeschoven en lijkt stabiel te blijven maar weet het niet zeker of dit zo zal blijven.

Reinier

#10
Een moederbord heeft geen ventilator, je zult de ventilator op de processor bedoelen...
Dan vraag ik mij af welk merk & type behuizing je hebt... :icon_eek1: :icon_eek1:
Een Core i7 systeem in een behuizing zonder ventilatoren is vragen om problemen.....
Overigens vermoed ik dat die temp. van 122 graden van het moederbord een fout is bij het uitlezen van de moederbord-sensor, ook gezien de temp. van de overige componenten.

FSP maakt fatsoenlijke voedingen, niet geweldig maar ook niet slecht maar voor een Core i7 en een GTX 750 Ti vind ik het vermogen wel aan de krappe kant dus het zou zo maar eens
kunnen zijn dat de voeding niet fris is.
Uit je screenshot kan ik verder geen details aflezen, daarom heb ik met opzet duidelijk om de weblink gevraagd, dat geeft een compleet en gedetailleerd overzicht van alle hardware in het systeem.

Dus graag alsnog de weblink van Speccy, anders moet ik gaan gokken naar een andere mogelijke oorzaak.

Overigens ben ik na vanavond enige tijd uit de roulatie i.v.m. een zware operatie morgen.
1 van de andere helpers hier in het forum zal je ongetwijfeld verder helpen, ik wens je in elk geval succes met het vinden van de oorzaak  :icon_good:

Nou, als dat het probleem blijkt te zijn geweest is dat een meevaller..
De kast van binnen 1x / jaar uitblazen met perslucht zodat alle stof eruit is doet ook wonderen  :icon_good:

Robindemoor

Dankjewel voor de hulp en veel succes morgen. ik hoop dat alles goed verloopt. :icon_biggrin1:

Reinier

Dat hoop ik ook, we gaan het meemaken..  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk