Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

game pc kopen

Gestart door Alexander Jo, vrijdag 23 juli 2021, 21:08:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander Jo

Beste,
Ik ben Alexander en ik zou graag een nieuwe game pc aankopen. De link van de pc vind u hier onder. Deze pc lijkt mij goed alleen vind ik dat er wat weinig opslag in zit. Zijn er nog andere dingen die u opvallen bij deze pc die niet heel goed zijn voor deze cpu en gpu combinatie? Ik hoop dat u me kan helpen.

https://www.dragoncomputers.eu/gamerPCs-vanaf-1000/AMD-Ryzen-5-5600X-6-Core-12-threads-3.7Ghz-turbo-4.6Ghz-snelle-Nvidia-Geforce-RTX-2060-grafische-kaart-256GB-SSD-16GB-DDR4?filter=115

Met vriendelijke groet
Alexander

Reinier

Laat ik voorop stellen dat ik een beetje de kriebels krijg van alle "uitmuntende reviews" en ophemelende reacties over dit Dragon Computers....
Dat kàn geen zuivere koffie zijn.

Maar even over het systeem op zich, dàt is waar het om gaat.
Wat mij opvalt is dat er een Gigabyte B550 Gaming moederbord in zit.
Dat bord beschikt over 2x een M2 SSD slot.
Dragon Computers kiest er vervolgens voor om deze niet te gebruiken wat hoogst opmerkelijk is aangezien deze i.c.m. een NVMe M2 SSD sneller is dan de door hen gemonteerde Patriot SATA600 SSD.
Dit is een budget SSD wat prijs betreft en dat zal ook in de prestaties merkbaar zijn.
Immers, de snelste consumenten SSD's komen nog steeds van Samsung, Crucial e.a.
De keuze voor maar 256 Gb is ook merkwaardig, je kunt er hooguit 4 of 5 games op installeren en dan zit het ding vol.

Logischer zou zijn een 500 Gb of 1 Tb NVMe M2 SSD i.c.m. een 2 1 of 2 Tb SSD als opslag, en dat mag dan best een SATA SSD zijn, dat is geen probleem.

Ook de RTX 2060 is reeds een beestje op leeftijd, ik zou graag een recentere videokaart in zo'n systeem zien met name met oog op de toekomst.

De Firebreather 650 Watt voeding blijkt een Azza PSAZ-650W, is niet modulair en heeft ( totaal nutteloze ) RHB verlichting en een uiterst twijfelachtige levensduur.
Maar dat kan ook bijna niet anders voor een retail-prijs van rond de € 50.

Al met al maakt Dragon Computers een aantal budgetaire keuzes die niet in jouw voordeel uitpakken en puur gericht zijn op de hoogst mogelijke marges in hun voordeel.

Wil je eens aangeven wat jouw max. budget voor een nieuwe pc is..?
Wellicht is er voor een gelijk of iets hoger bedrag een beduidend beter systeem samen te stellen..?

P.S. : Excuus voor de late reactie, ik was een weekje afwezig i.v.m. vakantie....

SMF spam blocked by CleanTalk