Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

printer iedere keer aan/uitzetten bij opstarten

Gestart door brekelman, dinsdag 13 maart 2018, 21:08:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brekelman

hallo,

iedere keer als ik de computer uit zijn "slaap" haal moet ik de printer uit en weer aan zetten om te printen
De printer staat altijd aan
Dat had ik eerder ook al onder win7
Kan ik ergens een vinkje zetten om dat te ondervangen?

desktop met win10
printer: samsung laser ML1640

bedankt alvast

Harry

Reinier

Al in de handleiding van betreffend apparaat gekeken...?
Link verwijst naar HP aangezien de Samsung printers afdeling ( en niet alleen die ) tegenwoordig van HP is...

Ik vermoed echter eerder dat het iets te maken heeft met een energie-instelling in Windows.
Daarvoor moet je in Energiebeheer zijn ( Start => Instellingen => Systeem -> Energiebeheer en slaapstand => Extra energie-instellingen ).
In "Energiebeheer" => geavanceerde instellingen => USB-instellingen => Instelling voor selectieve USB-onderbreking  kun je kiezen voor Ingeschakeld of Uitgeschakeld.
Deze moet je op Uitgeschakeld instellen.
Als dat niet het gewenste effect heeft kun je ook overwegen om de "slaapstand" van de pc niet te gebruiken / uit te schakelen.
Energiebeheer in Win10 staat erom bekend dat het bij velen problemen veroorzaakt bij het "uit slaap halen".

Officieel is er overigens ook geen ondersteuning voor Win10 voor deze printer, de laatste driver is voor Win 8.1 64 bit, deze vindt je hier.

brekelman

dag Reinier,

dank je wel voor de reactie


In de handleiding vond ik inderdaad niets hierover

heb de usb status op uitgeschakeld gezet

de laatste printerdriver geïnstalleerd (win8 32 bits) 1/2017

resultaat:  krijg nu na opstarten de mededeling:

   de printer is niet beschikbaar;  controleer de stroomvoorziening en kabelverbinding

na de printer uit/aan te hebben gezet verdwijnt deze mededeling en kan ik gewoon printen

is er nog een optie of moet ik hiermee maar mee leven

gr

harry

Reinier

Gebruik je een 32 bit Win10...? ( voor de zekerheid want dat komt vrijwel niet voor, bijna iedereen draait een 64 bit Win10, vandaar )...

Anders kun je nog proberen alle drivers van HP grondig te verwijderen ( m.b.v. Revo un-installer  bijv. ), vergeet hierbij eventuele verborgen mappen in Appdata niet !
Printer afkoppelen, pc herstarten en daarna de printer-driver installaren in "compatibiliteits-mode".
Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd...

Wat uiterst belangrijk is, is dat je de printer pas aansluit als de software daarom vraagt en niet eerder !.
Als ook dat niet de oplossing blijkt zul je er naar mijn idee mee moeten leren leven, ik weet geen andere oplossing dit euvel op te lossen, ook internet geeft geen alternatief...
Succes  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk