Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Serv-U probleem

Gestart door Bor de Wolf, woensdag 28 maart 2018, 14:46:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bor de Wolf

Hallo beste mensen.

Hopelijk post ik dit in het juiste gedeelte.

Ik gebruikte af en toe Serv-U, maar als ik iemand toegang geef, dan kan degene niet inloggen.
Zou er iets mis zijn, met dat er een verkeerd ip adres in staat ?
En waar kan ik die instelling vinden ?

Hopelijk kan iemand mij een beetje verder helpen, want ik wordt hier gek van.


Groeten Bor.

Reinier

Welke Windows-versie gebruik je..?
Welke Serv U versie gebruik je, de FTP-versie..?
Zo ja, heb je dan poort 21 in je router geforward naar het IP-adres van de pc waarop Serv U draait..?

Bor de Wolf

Hallo Reinier,

Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik Windows 7 64 bits.
En versie 10.5.0.11 ( omdat ik deze nog gebruiken kon sssstttt )
Poort 21 geforward, slik daar gaan we al, daar heb ik geen moer verstand van geloof ik.
Maar hier heb ik een plaatje, zo te zien denk ik dat er momenteel niks geforward is ?



Ik wil je anders ook wel even een pm sturen, als jij zou willen kijken via teamviewer ofzo,

alvast hartelijk bedankt
Groeten Bor

Reinier

Helaas doen wij niet aan remote-support via Teamviewer e.d. vanwege redenen die in onze Forum regels zijn omschreven....

Het was handig geweest als je merk & type router even had vermeld maar we gaan een poging wagen:

In elk geval ben je reeds zover gekomen dat je kunt inloggen op je router en de pagina voor forwarding hebt gevonden.
Hier moet je dus je externe poort 21 toevoegen en verwijzen naar poort 21 van de pc waarop Serv U draait.

Als je op de afgebeelde pagina van je router bent klik je op "Rij toevoegen".
Bij "Openbare poort" vul je poort 21 in, als er gevraagd wordt naar poortbereik is dat poort 21 tot 22.
Bij "Doel-IP-adres" vul je het IP-adres van je pc in, dat kun je vinden door een opdrachtprompt te openen en het commando ipconfig /all  in te typen en op enter te drukken.
Let op de spatie tussen ipconfig en /all.

Je krijgt dan een scherm zoals op dit plaatje:


Bij "Doel port range" vul je in 21 - 22.
Bij "Protocol" vul je in TCP.
Dan opslaan, router rebooten ( adapter 15 sec. eruit en dan weer aansluiten ).
Wacht een minuutje of 3 tot de router volledig is opgestart en dan zou het moeten werken als de tegenpartij met een FTP-programma inlogt op poort 21 van jouw externe IP-adres.
Je externe IP-adres is het IP dat je van je provider krijgt, dat kun je vinden door op deze link te klikken, dat is jouw externe IP.

Overigens is het beter als je jouw pc in de router een vast IP-adres toewijst i.p.v. via DHCP want met DHCP kan het gebeuren dat het IP-adres van jouw pc wijzigt en dan werkt de portforwarding dus niet meer.
Een vast IP toewijzen aan je pc doe je bij deze router waarschijnlijk onder de tab "IP-filters" maar het kan ook ergens anders wezen.
De ene fabrikant noemt het "virtual server", de andere IP-reservation etc.

SMF spam blocked by CleanTalk