Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

probleem internet

Gestart door adri1969, donderdag 28 januari 2021, 14:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit

ja en vermeld dat de lease telkens verloopt en de verbinding stopt, na herstarten verkrijgt u weer een nieuwe lease maar ook deze verloopt weer en de verbinding stopt.
laat u zich niet met het bewuste kluitje weg sturen vraag desnoods aan de "student"feetback van de tweede lijn daar zit heel vaak iemand die wel verstand van zaken heeft.
en ook meteen weet wat lease betekend en dns uw eerste lijn student snapt daar niets van :ohyeah:

Reinier

Probeer de virusscanner eens even uit te zetten en kijk wat er dan gebeurd....
Als de internetverbinding er telkens uit mietert kan het niet zo zijn dat .nl websites wel laden en goed werken en .com etc. niet. :redface:
Er is verbinding of er is geen verbinding...

Of er zit iets goed fout in jouw pc ( hostfile corrupt of corrupte systeembestanden bijv )...
Laat maar horen wat het zonder virusscanner doet...
Als dat geen verschil maakt gaan we verder kijken..

adri1969

Ik ga zeker contact opnemen met KPN, het valt niet mee om voorbij online hulp van KPN te komen. telefoonnummer zie ik zo snel niet terug.

Ik heb virusscanner uitgezet, en reseultaat is (bijna) hetzelfde: even specifieke websites als benchmark gebruikt: twitter laad niet, facebook nu wel, en youtube half (zie bijgevoegd screenshot)

alex


Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

adri1969


Reinier

#20
Lijkt een ad-blocker of andere extensie in de browser die web-inhoud blokkeert...
Heb je toevallig NoScript als extensie in gebruik of Java uitgeschakeld..?

Overigens blijkt de eerdere link naar de driver voor de netwerk-controller niet de juiste...excuus daar voor.
Op internet werd aangegeven dat er een Realtek netwerkcontroller op het moederbord zou zitten, dat blijkt dus een NVIDIA nForce Networking Controller te zijn.
En precies daarvoor is geen driver...
Naar mijn idee zou de WiFi adapter dé oplossing moeten zijn dus ben benieuwd.
Uiteraard wel de netwerkkabel loskoppelen vóór je de WiFi adapter aansluit !

adri1969

Ik heb zojuist de wifi adapter binnengekregen, en geinstalleerd. tot nu toe werkt alles (inclusief youtube, etc) supersnel. mochten er in de nabije toekomst weer (of nog steeds ) problemen blijken te zijn, neem ik contact op met KPN, mbt dns lease. Ik vind het nog steeds raar, dat dit ineens gebeurde, terwijl ik voorheen negens last van had...

in ieder geval: iedereen hardstikke bedankt voor de hulp, jullie zijn kanjers!

Reinier

#22
Is waarschijnlijk veroorzaakt door een Windows Update.
Standaard worden er nl. ook drivers voor hardware van derden geïnstalleerd, zoals in dit geval de netwerkcontroller en dat gaat niet altijd goed zoals nu blijkt.
Deze driver-updates kun je echter uitschakelen als je dat wilt maar ik zou dat alleen doen als je weer problemen krijgt.
Driver-updates door Microsoft veroorzaken in 9 v/d 10 gevallen problemen met de videokaart... netwerkcontroller nog niet eerder meegemaakt.

Voorlopig werkt het weer zoals het hoort....misschien, voor de toekomst, eens kijken voor een andere, iets modernere ( 2e hands ) pc...?
Want het houdt een keer op natuurlijk...

Overigens heb ik mezelf ook ooit verne*kt met een moederbord met zo'n nForce chipset...echt bagger is het en slechte support van Nvidia.
Ben blij dat ze tegenwoordig geen chipsets meer maken voor moederborden...
Fijn weekend en veel plezier ermee weer.... :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk