Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Vraag over wlan beveiliging

Gestart door Nol, woensdag 08 april 2020, 22:22:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nol

Ik heb al enkele jaren een goed werkende bekabelde IP camera maar nu wil ik hem via wlan laten werken en ik krijg geen verbinding met mijn wifi
Het betreft een Vivotek PT7131 en ik heb alle instellingen geprobeerd.
Nu weet ik niet of de camera instellingen wel overweg kan met mijn wifi want ik kan in de camera kiezen ui het volgende :
Beveiliging  is WEP of WPA-PSK
Stel ik beveiliging in als WPA-PSK dan kan ik Algoritme kiezen uit TKIP of AES
Mijn router is de Dlink DIR869
Kan iemand mij helpen ?

Reinier

Ik laat verstek gaan omdat ik nergens relevante informatie / documentatie over deze, voor mij totaal vreemde, camera kan vinden...
Wel andere modellen maar niet deze..
Overigens vraag ik mij wel af waarom je een goed werkende verbinding zou willen veranderen naar een minder betrouwbare en minder stabiele WiFi verbinding waarbij je ook nog een een mogelijk hack-risico loopt..?

Nol

Nu je dat schrijft zie ik een type foutje van mijn kan, het is de PT7137 en hier staan wat gegevens daarover.
De reden is dat er wat veranderd wordt en ik naar de nieuwe plek geen UTP kabel kan aanleggen

derkdejong

ik zie bij de networkproperties geen wifi protocol.
wel dat het al een oud beessie is: "Microsoft Windows 2000 / XP / Vista
Web Browser: Internet Explorer 6.X "

Reinier

#4
Ja, het is een antiek ding, WiFi ondersteunt alleen WiFi b/g dus tot max. 54 Mb/s maar de resolutie is ook maar 640 x 480 dus niet echt geweldig.
Ik zou op die UTP-kabel een WiFi accespoint aansluiten, dan heb je in elk geval een sterk signaal.
Je moet de camera verbinden met de router en als beveiliging WPA-PSK en dan voorTKIP kiezen.
De camera ondersteunt geen AES met WPA-PSK.
Die meest recente versie is echter WPA2-PSK.

Uitleg:
Citeer
WPA is bedoeld voor gebruik met een 802.1X-verificatieserver die aan elke afzonderlijke gebruiker een andere sleutel bezorgt. Dit systeem kan echter ook worden gebruikt in een minder veilige modus: PSK (Pre-Shared Key). PSK is bedoeld voor netwerken thuis of op kleine kantoren, waar alle gebruikers hetzelfde wachtwoord hebben. WPA-PSK wordt ook wel WPA-Personal genoemd. Met WPA-PSK kan het draadloze Brother-apparaat worden gekoppeld aan toegangspunten met TKIP of AES als codering. Met WPA2-PSK kan het draadloze Brother-apparaat worden gekoppeld aan toegangspunten met AES als codering.

TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) is een coderingsmethode. TKIP is in principe een sleutelcombinatie per pakket, met een combinatie van berichtintegriteitscontrole en een vernieuwingsmechanisme voor de sleutels.

AES (Advanced Encryption Standard) is de sterke coderingsnorm voor Wi-Fi®.

WPA-PSK/WPA2-PSK en TKIP of AES werken met een gedeelde sleutel (Pre-Shared Key of PSK) van 8 of meer tekens lang (maximaal 63 tekens).

Nol

Klopt de Vivotek is geen jongkie meer maar doet zijn werk prima
Ik heb hem ok even gebruikt in ons vakantiehuis waar een D-link ADSL 320-B modem stond op de telefoonleiding en daar werkte die goed op wifi.

Goede tip om hem op een AP aan te sluiten  :icon_good: niet aan gedacht.
Ik heb denk ik nog een ASUS liggen ook geen jonkie meer maar misschien is dat juist wel de oplossing.
Voor het geval dat ik die niet meer heb is de 320B modem als AP in te stellen ?

Reinier

Nee, de D-link ADSL 320-B heeft geen WiFi.

Nol

Natuurlijk stom van mij want er zat een draadloze router achter

Nol

Het werkt met een ASUS AP maar nu een ander probleempje, zodra ik de UTP kabel in de AP doet wordt de AP en de adapter erg heet, haal ik de UTP kabel er uit dan koelen ze weer af.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?

Reinier

Welk type Asus AP..?
Misschien ten overvloede, maar je weet maar nooit, die adapter en AP horen bij elkaar..?
Anders gezegd, dit is samen, als set, geleverd..?
Want een te hoge voedingsspanning zou een oorzaak kunnen zijn om maar wat te noemen..... :icon_rolleyes:

Nol

Het is de WL-300g en er zit een 5V - 2,4A adapter bij.

Reinier

OK, dat zou goed moeten zijn aangezien Asus zelf spreekt over een adapter van 5V en 1 A...
Enige wat ik me kan bedenken is dat dit zo hoort....

Het is nl. al een gedateerd beestje dat alleen WiFi b/g ondersteunt en de chips uit die tijd werden op een veel groter proces gefabriceerd als tegenwoordig.
Een groter procedé betekent een hoger energieverbruik en dus ook meer warmte-ontwikkeling...
Ik zou er, als het verder goed werkt, niet echt een andere oorzaak voor kunnen bedenken.. :icon_rolleyes:

Nol

Ik ga het testen hoe warm (heet) die wordt na een dag aan staan, ik durfde hem niet aan te laten omdat ik bang was dat die in de fik ging zo heet werd die.

Reinier

Volgens deze specificaties van Asus is de nominale werktemperatuur 0 - 55 graden Celcius.

Nol

Top en bedankt  :bedankt: want ik had daar nog niet aan gedacht.
Ik heb hem nu ruim 24 uur aan gelaten en de temp blijft zo dus ga ik hier mee verder.

SMF spam blocked by CleanTalk