Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Fire Fox _ Beveiligde verbinding mislukt

Gestart door Dolphin55, donderdag 31 mei 2018, 22:17:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolphin55

Een goedendag,

Ongetwijfeld heeft iemand een suggestie hoe ik dit probleem kan oplossen.


Als ik Firefox wil gebruiken, krijg ik steeds de melding:

"Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met clickserve.dartsearch.net. Certificaat van peer heeft een ongeldige ondertekening. Foutcode: SEC_ERROR_BAD_SIGNATURE"


Bij Google Chrome krijg ik deze melding niet.

Enige research leert mij dit:

"
In order to resolve that, please enter about:config into the Firefox address bar (confirm the info message in case it shows up) and search for the preference named security.ssl.enable_ocsp_stapling. Double-click it and change its value to false - this will degrade a security feature in Firefox, so please revisit it in a couple of days again after Microsoft has fixed their stuff and turn it back on again then."


Ik kom er niet uit.

Wie heeft een idee?

Met dank voor het meedenken.

PJ



Reinier

Welke versie van Firefox gebruik je...?
Ik krijg die melding nl. niet...


Dolphin55

Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met mijn.abp.nl. Certificaat van peer heeft een ongeldige ondertekening. Foutcode: SEC_ERROR_BAD_SIGNATURE

    De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
    Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Reinier

#4
Vreemd, ik gebruik dezelfde versie maar krijg die melding niet als ik de door jou aangegeven sites bezoek..
Gebruik je wellicht een proxy-server..?

Meer over dit fenomeen op deze pagina van Mozilla.

Dolphin55

Ik moest even opzoeken wat een proxy server is :yay:....

Ik ben abonnee bij Ziggo.

Het opmerkelijke is, dat ik gisteravond FireFox heb gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en alles werkte!

En nu weer niet.

Nu.nl werkt, de Telegraaf en ABN weer niet...

https://clickserve.dartsearch.net/link/click?lid=43700013702364935&ds_s_kwgid=58700001766054988&&ds_e_adid=245860014862&ds_e_matchtype=search&ds_e_device=c&ds_e_network=g&&ds_url_v=2&ds_dest_url=https://www.abnamro.nl/nl/prive/index.html&ext=DS3_DB4444_Merk:NL%20Particulier:Googlepaid:Merk_o_[*Campaign*]_[*Adgroup*]_abn-e&extid=DS3:[*EngineAccountID*]:[*CampaignID*]:[*AdgroupID*]:[*TrackerID*]&gclid=EAIaIQobChMI8svbv9-x2wIVAp7VCh20RwFSEAAYASAAEgILbvD_BwE



evenmin als het Parool, zo maar willekeurige voorbeelden....




Dolphin55

.....en nu ik op  bovenstaande  link klik, krijg ik ABNAMRO wél!?

alex

Gebruik je kaspersky als voornescanner. Gewoon even een vraagje tussendoor

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Reinier

De geplaatste link werkt bij mij niet omdat ik Ghostery gebruik...
Alle links die jij geeft lopen via advertentie-platformen, dàt valt mij wel op...

Schakel eventuele adons en extensies eens uit in Firefox, werkt het dan wel of ook niet...?

Dolphin55


Gebruik geen Kaspersy maar ESET.

Add ons en plug ins uitgezet.... resultaat hetzelfde...

Advertentieplatformen? Ik zoek een willekeurige site met Google.


Ik heb opnieuw FF ge de – en geïnstalleerd en weer werkt alles perfect!!

Ik sluit alles af en start opnieuw op...en de problemen zijn dezelfde!?


Ik hou het hierbij.

Het enthousiasme om FireFox te gebruiken is tot een nulpunt gedaald.


Bedankt voor jullie inbreng, Reinier en Alex, ik laat het hierbij.


Vriendelijke groetend,

PJ


Reinier

#10
Kijk eens naar de links die je hebt geplaatst, dan zul je zien dat beide links beginnen met het adres van een advertentie-platform...
Zoek eens op Google en ga vervolgens met de muis boven een zoek-resultaat staan zonder erop te klikken..?
Je zult dan links onder in je scherm in een wit kader het complete adres van de link zien.

Ik krijg het idee dat je bij de foutmeldingen telkens een link aanklikt die via adwords / adsense naar een advertentie-platform wordt doorgezet.
Als je Firefox verwijderd, verwijder je dan ook alle mappen ( in Program Files , Program Files x86, en de verborgen mappen in AppData ( Roaming / Local Low / Local )) ?
Schoon je daarna ook het register op met bijv Ccleaner..?
Zo niet, dan heeft her-installatie geen zin aangezien dan de oude, reeds bestaande data wordt gebruikt.

Desnoods kun je Malwarebytes Antimalware eens draaien, wellicht lost dat je probleem op of je installeert bij Ghostery om trackers en andere meuk te blokkeren...


Reinier

Mooi gevonden maar dat is wel een totaal andere Firefox-versie, nl, v 55.0 en niet v 60.0.1
Wat doet Firefox als je Eset uitschakeld en Windows Defender activeert...?
Dan ook hetzelfde probleem..?

Dolphin55

"Thanks.  This issue occurs randomly.  It's annoying.   I've disabled HTTPS Checking for the time being"


Ik heb dit bovenstaande gedaan.....heb geen flauw idee wat dit inhoudt..., maar alles werkt weer...

Later vandaag probeer ik contact op te nemen met ESET helpdesk met de vraag of dit wel veilig is.

Ik hou jullie op de hoogte...


Vriendelijk groetend weer,

PJ

Dolphin55

Reinier:  ik heb FF verwijderd met Revo Uninstaller..

SMF spam blocked by CleanTalk