Laptop Acer start niet door naar Windows

Gestart door Ies, dinsdag 15 oktober 2019, 21:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ies

Hallo  :zwaai:

Ik heb een groot probleem met Mn acer laptop, Aspire 5349, is al redelijk oud, maar deed het nog prima eigenlijk....tot op een dag Mn dochter even moest inloggen op dr school Office account.
Sindsdien was hij erg traag en na een dag of 3 deed hij niets meer....
Ja, alleen blauw scherm en probeert zich te herstellen maar dat lukt niet, alle andere opties die hij geeft zoals systeemherstel, opstartherstel, updates verwijderen, alles geprobeerd, niets lukt.
De foutmelding die hij geeft na systeemherstel is:

Systeemherstel kan het bestand (E:\Program Files(x86)MicrosoftOffice\root\Office 16\ENVELOPE.DLL) niet uitpakken vanaf het herstelpunt. Er is een onbekende fout opgetreden (0x80070017)

Bij al de andere opties is er een onbekende fout opgetreden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt

Groetjes Isabel

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier


Ies

Windows 10 inmiddels

Ik zie maar 1 herstelpunt, zou ook niet weten hoe ik een andere kan vinden, dus daarom, en ik alles wat de computer aangeeft al geprobeerd,meerdere malen zelfs en dat lukt allemaal niet.

En ook even, ik heb eigenlijk weinig verstand van computers, hoe ongelofelijk dat ook mag klinken in sommige mensen hun oren.....
Maar daarom vraag ik het ook hier, in de hoop dat iemand me wil helpen hiermee.

Dank je wel

Reinier

Het is belangrijk om te weten dat Win 10 niet standaard Systeemherstel ingeschakeld heeft, dat moet je zelf doen, evenals het instellen van de beschikbare schijfruimte voor het opslaan van herstelpunten.
Hoe je dat doet lees je hier.
Dit verklaart dus ook waarom je maar 1 herstelpunt ziet, dat wordt telkens vervangen i.p.v. dat er een 2e of 3e nieuw herstelpunt wordt aangemaakt.

Je kunt een opstartbare usbstick met de Win 10 installatiebestanden maken m.b.v. het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze Microsoft webpagina.
Download het en voer het uit nadat je een lege usbstick van 8 Gb of groter hebt aangesloten.

Als dat klaar is start je de laptop opnieuw op met de usbstick aangesloten.
Druk direct na het aanzetten een paar x op de F12 toets om het opstartmenu te tonen en kies daarin de usbstick als opstart-schijf.

Na op laden van de bestanden kun je kiezen om de laptop te herstellen, dit zijn de beschikbare herstel-opties.
Begin met opstartherstel.
De kans is groot dat dat lukt omdat er originele bestanden van de stick worden vergeleken met aanwezige ( en mogelijk beschadigde of aangepaste bestanden op de laptop.
Lukt dat niet, probeer dan een andere herstel-optie.

Als ook dat niet lukt, start de laptop dan nogmaals opnieuw op en doe een schone, nieuwe installate van Win 10.
Dan verlies je wel alle data maar een andere manier is er niet als Windows niet wil opstarten, helaas....
Voor andere herstel-opties is het noodzaak dat Windows opgestart is...

Succes  :icon_good:



Ies

Ik heb het op een USB gezet, en de computer aangezet, maar hij gaat toch weer automatisch herstel starten, wat niet lukt.
Als ik dan via het blauwe scherm naar opstartherstel ga, dat lukt ook niet, ik krijg dan
F:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt   

Dan heb ik herstellen met installatiekopie gedaan en dan gebeurt er dit
"Deze service kan niet in veilige modus worden gestart"

Ik weet niet hoe ik hem uit de veilige modus moet halen, ik kan alleen opdrachtpromp doen.

Reinier

Waarschijnlijk moet je de laptop eerst compleet stroomloos maken om het lopende proces af te breken.
Dat betekent:  lader afkoppelen, battery eruit halen en daarna een paar keer op de Aan/ Uit knop drukken.
Klik daarna de batterij er weer in en probeer opnieuw: Aan-knop indrukken en direct daarna de F12 knop een paar keer indrukken.
Je moet dat het opstartmenu zien.
Dat ziet er zo uit:

Ies

Dat heb ik gedaan maar het gaat nog precies hetzelfde helaas.....

Reinier

Start de laptop en druk een paar keer op de F2 of [ Delete ] toets, je zou dan het BIOS-scherm moeten zien....
Lukt dat wel of ook niet..?

Ies

O ja hoor ! Het is gelukt 😃
En dan ben ik naar boot gegaan en dan ?

Reinier

#10
Bij "boot order"( opstart volgorde ) staat waarschijnlijk je HDD als 1e vermeld.
Druk op de pijltjes-toetsen of F5 / F6 om deze te wijzigen in USB.
Zet de HDD op de 2e plek.

Sla de instellingen op via F10 Save & exit en de laptop zal opnieuw opstarten.
Als de usbstick is aangesloten zal dus nu Wde Win 10 installatie opstarten, kies dan voor "opstart-herstel"...
Succes  :icon_good:

Ies

Hoi Reinier,

ik heb het nu wel 20 keer geprobeerd maar hij wil nog steeds niet opstarten en blijft dezelfde foutmelding geven....
Krijg dan nu wel Windows setup en dan uw computer herstellen maar dan is weer hetzelfde.

Reinier

Heb je de laptop al compleet stroomloos gehad, d.w.z. adapter eruit en de accu verwijderd..?
Zo nee, doe dat eens.
Als de accu er ook uit is, een paar x op de Aan / Uit-knop drukken.
Daarna de accu terug plaatsen en opnieuw proberen...

Ies

Ook geprobeerd Reinier, nog steeds hetzelfde.....
Zal hij dan helemaal stuk zijn ?    :icon_frown:

Reinier

Nee, dat niet maar het lijkt erop alsof de HDD / SSD corrupt ( beschadigd ) is geraakt waardoor de benodigde data niet meer gelezen kan worden.
Nu blijven er eigenlijk maar 2 mogelijkheden over aangezien je eerder al de diverse herstel-opties hebt geprobeerd:
a) de HDD uit de laptop halen en deze aansluiten op een andere pc en vervolgens de schijf controleren op fouten zodat duidelijk wordt of een beschadigde HDD een ooorzaak is.
b) Windows 10 opnieuw installeren.

Ik zou bij a) beginnen. Op deze manier kun je, als de schijf OK of beschadigd is, in elk geval een backup maken van documenten, afbeeldingen etc.
Daarna kun je deze, als Windows opnieuw is geïnstalleerd, ook weer importeren.

Vervolgens zou ik voor een paar tientje een nieuwe SSD aanschaffen als vervanging van de huidige, oude HDD.
De laptop wordt daardoor sneller als toen hij nieuw uit de winkel kwam.  :yess: :icon_good:
Daarna zou ik op de SSD Win 10 opnieuw, schoon installeren en de documenten etc. van de oude schijf op de SSD terugzetten...
Dan heb je nog jaren plezier van de laptop.

Onder deze link een overzicht met prijzen van gangbare SSD's in het formaat van een laptop HDD.
Je hebt minimaal 250 Gb nodig, anders zit de schijf zo wol.
SSD's van 250 Gb heb je al vanaf zo'n € 38 excl. verzendkosten, ik denk dat zo'n investering nog wel de moeite loont maar dat kun jij het beste beslissen.

SMF spam blocked by CleanTalk