Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

sommige websites en sommige filmpjes laden niet

Gestart door dirtybanana, zaterdag 17 februari 2018, 11:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reinier

Oké...volgende controle:

Open een opdrachtprompt als Administrator op deze manier.
Type vervolgens bij de knipperende cursor het volgende: scf /scannow  ( let op de spatie tussen sfc en /scannow ! ) en druk op [enter].
Dit proces kan enige tijd duren dus wees geduldig.
Als deze scan afgelopen is wordt ergemeld of er beschadigde bestanden zijn gevonden of niet en of deze al dan niet hersteld zijn.
Meld de uitslag van de scan..?

dirtybanana

die link werkt niet voor mij ik krijg zoals op verschillende websites deze error; ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
ik heb wel het commandprompt kunnen openen in admin door het te zoeken in windows en dan rechtermuisknop; open als admin.
hij herkent scf alleen niet als een opdracht.

Reinier

typefout, moet SFC zijn....per ongeluk 2 letters verwisseld...
Die link is gewoon goed trouwens, de gelinkte website heeft gewoon een SSL-certificaat en een groen slotje ervoor..

Anders zou ik Chrome eens resetten zoals Google hier uitlegt...
Of dat Chrome er helemaal aftrappen...
Ik gebruik zelf Firefox en dat werkt probleemloos...

dirtybanana

helaas ligt het probleem niet aan chrome, want nadat deze sommige websites niet meer wilde laden en sommige filmpjes niet wilde laden heb ik firefox geinstalleerd. ook deze en explorer hebben het zelfde probleem.
de scan is nu bezig en zal updaten wanneer hij klaar is.

dirtybanana

er waren inderdaad corrupted files en worden met de volgende reboot hopelijk gefixt. dat ga ik dan nu ook doen.

dirtybanana

het heeft helaas niet geholpen met mijn probleem. als je wilt kan ik wel de log posten, maar die is erg lang.

Reinier

Je had je DNS-cache geflusht schreef je in het begin...

Probeer het volgende:
alles uitvoeren via Opdrachtprompt als Administrator => type =>  ipconfig /flushdns => druk [enter].
IP adres vernieuwen => type=> ipconfig /release_all  of ipconfig /release => druk [enter]

Daarna type => ipconfig /renew => druk [enter]
Wat is hiervan het resultaat..?
Graag hoor ik ook van je welk merk WiFi-chip er in deze laptop zit en wat de driver-versie is ( dat kun je vinden in Apparaatbeheer ).

dirtybanana

de opdrachten brachten geen resultaat.
het merk van de wifi is intel dual band wireless-AC 7265 versie 19.50.1.6

Reinier

Update die driver eens met degene op deze pagina..?
Met deze WiFi-adapter / chip zijn vaker problemen...
Ik denk dat het probleem met een WiFi usb-dongle opgelost is maar eerst de nieuwe driver maar eens proberen.

dirtybanana

helaas heeft het updaten niet geholpen. ik heb ook geen dongel om uit te proberen...

lucas


Reinier

Kun je er niet 1 lenen om te proberen of dat het oplost...?
Er is vast wel een vriend of familie-lid die zo'n ding heeft... :icon_rolleyes:

dirtybanana

ja ik ga eens rond vragen, maar heeft er iemand misschien nog een alternatief?
ik heb namelijk een LAN-party volgende week en al hoewel dit mijn spellen niet beinvloed is het wel vervelend. als er daarna nog geen oplossing is ben ik bang dat ik genood zaakt ben om windows te resetten.

dirtybanana

btw ik heb nu ook eindelijk bericht terug gekregen op een ander forum die mij farbar recovery tool liet draaien. mocht daar wat uitkomen zal ik het je laten weten.

Reinier

Ik verwacht daar weinig tot niks van aangezien je reeds ADWcleaner hebt gebruikt, dat is een soortgelijk programma.
Wat mij wel zorgen baart is dat je blijkbaar op 2 forums tegelijk bezig bent en diverse adviezen van beide forums uitvoert...
Dat had je minimaal even moeten melden, zie ook de Forum Regels :
CiteerOm problemen met adviezen, gegeven door Pc Help Forum en op andere Pc Help fora, is het verplicht die te melden in je (nieuwe) topic, zodat we niet aansprakelijk zijn als adviezen elkaar bijten.
Tot er duidelijkheid is omtrent 1 en ander stop ik met het adviseren  :yess:

SMF spam blocked by CleanTalk