cpu gebruikt ineens 100%,pc start na 10 keer pas en blauwe pixels op scherm

Gestart door thaglenny90, donderdag 08 december 2022, 00:41:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thaglenny90

Hoi, ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, ik heb dit nu bijna een week en het kwam uit het niets, ik heb niks gedownload of veranderd in deze tijd.
Ik heb een geforce gtx 780 founders edition GPU, en een AMD Ryzen 5 1600 CPU. Ongeveer een week geleden was ik Roblox aan het spelen wanneer ineens mijn pc vasthing en crashde. Hierna startte ik de pc opnieuw op en dit deed het gewoon weer. Ongeveer 15 min later crashde hij weer. Toen ik de pc opnieuw opstartte zag ik dat als ik een spel opstart, maakt niet uit hoe zwaar het spel, mijn pc 85-100% cpu begon te gebruiken. Dit had ik dus niet met browsers zoals google, alleen met games. Na dit was gebeurd werd mijn pc heel onbetrouwbaar, hij hing vaker vast vooral als ik een spel opstart, en sinds gister heb ik allemaal blauwe pixels op mijn scherm (vooral op zwarte stukken in mijn beeld, op wit zijn er bijna geen blauwe pixels). Nu moet ik dus ongeveer een half uur 10-15 keer mijn pc opstarten voordat hij niet vasthangt en ook dus echt opstart. Ik heb al veel voor oplossingen gezocht en geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Mijn enige vermoeden is dat mijn gpu/cpu kapot is of ik gecorrupte windows bestanden of iets vergelijkbaars heb. Ook heb ik vaker al DPC Watchdog Violation error gekregen, waarbij mijn pc ook crashde.

Als iemand een vermoeden heeft van wat het kan zijn laat het aub weten, alvast bedankt!

Gerrit

het kan zijn dat er iets in uw systeem niet goed is.
open cmd als admin uitvoeren
typ dan het volgende commando
sfc /scannow
druk op enter
vertel of uw systeem fouten bevatte of niet

Jurjen

Wat staat er in de logboeken van windows?
Daar zal hoogswaarschijnlijk wel staan waarom jou pc crasht.

Graag hier ook posten.  :respect:


thaglenny90

#4
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb whocrashed geprobeerd en dit kwam eruit:

5 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 353.30 , NVIDIA Corporation)

Hierna heb ik dus mijn GPU drivers verwijderd en opnieuw gedownload via de officiƫle Nvidia site, maar ik heb nog steeds blauwe artifacts in mijn beeld. Een vriend van mij denkt dat mijn GPU gewoon te oud is en de v-ram het op heeft gegeven, kan dat?
Ook heb ik opnieuw geprobeerd of kleine games zoals Super Auto Pets wel speelbaar zijn, maar nog steeds gebruikt een spel dat zelf zo klein is 80% van mijn CPU.

Pearl


thaglenny90

Ik heb de auto driver update nu uitgezet.
De link die je hebt gegeven is inderdaad die ik heb gebruikt.
De crash dumps gingen over deze 3 foutcodes:
DPC_WATCHDOG_VIOLATION
VIDEO_TDR_ERROR
VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR

Ik heb de chipset en cpu driver nu ook via dat programma geupdate. Hierna wou het programma niet meer opstarten en kreeg ik Error 182: amd software installer detected amd graphics hardware in your system configuration that is not supported.
Games doen het nog steeds niet en ik heb nog steeds blauwe artifacts in mijn beeld.

Pearl


Jurjen

Nou een van de problemen zie je dus al bij je dumps.

The GPU is taking more time than permitted to display graphics to your monitor.  :read4:

Aangezien je geen IGPU hebt, ik vermoed dus aan je dumps te zien videokaart.
De vraag is dus wat daar mis gaat, temps? drivers? waarschijnlijk is het gewoon einde oefening voor die gpu.

Gerrit


thaglenny90

Ik had een system scan al geprobeerd, maar kwam er niet helemaal uit.
Dit is wat het als antwoord gaf:
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Gerrit

weer cmd als admin
volgende commando
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

vertel uw relaas

thaglenny90

Dit is wat er uit kwam:
Error: 4448

The WOF driver encountered a corruption in the compressed file's Resource Table.


thaglenny90

Bedankt voor al jullie antwoorden, ik heb een nieuwe gpu gekocht en het probleem is opgelost.

SMF spam blocked by CleanTalk