Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

tmp bestanden onzichtbaar maken

Gestart door Wil, woensdag 18 mei 2022, 13:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wil

In mijn verkenner blijven continu .tmp bestanden zichtbaar. Weet iemand, hoe ik deze niet zichtbaar kan maken?

porrelaar

Misschien heb jij de Verborgen items zichtbaar gemaakt.
Open de Verkenner. Klik bovenaan op Beeld en haal dan het vinkje weg voor Verborgen items.
Helpt dat?

Wil

Nee, dat heb ik al geprobeerd. Het schijnt, dat bij elk programma dat ik open een tmp file achterblijft.

Gerrit


porrelaar

Zie je die .tmp bestanden in elke map? Maak eens een screenshot en plaats dat.

Jurjen

TMP files zijn files die je tijdelijk data opslaan totdat ze voltooid zijn.
Dus als jij iets download zou je wellicht een tmp file kunnen krijgen, zodra die is voltooid. wordt die vervangen door het hele bestand.
en zal dus automatisch weg gaan.

Bij jou blijven ze dus achter?

Kan zijn dat de standaard map dan is veranderd.
Die zou dit moeten zijn ( zie afbeelding)

Dit vind je als je deze computer opent, dan rechtermuisknop eigenschappen.

Wil

Beste Jurjen,

De map AppData\Local\Temp bleek niet te bestaan. Ik heb deze onder users aangemaakt en zie geen nieuwe tmp files verschijnen.
Top, bedankt voor de tip!
Maar nu het volgende: als ik de tmp files die er staan wil verwijderen moet ik door de administrator gemachtigt worden.
Weet jij, hoe ik dit kan doen? Heb al vanalles geprobeerd maar kan de verkenner en map niet als administrator openen.

Wil

Beste Jurjen, het is al gelukt!
Heb in taakbeheer een nieuwe taak explorer.exe met adm.rechten gemaakt en nu is het gelukt!
Hartelijk dank voor de tip met de omgevingsvariabelen. Heb weken zitten te klooien om van die tmp files af te komen.

Jurjen


Wil

Beste Jurjen, helaas, ze zijn er weer! Zodra ik Excel gebruik, verschijnt er een *.tmp file. Het zijn welliswaar minder, maar ze verschijnen wel. Heb al in Excel zitten te zoeken maar kan niks vinden. Misschien heb je nog een idee.

Jurjen

Hoi Wil,

Oh god!
Bestaat de map wel? in de boven genoemde tekst van eerder?
of is die map verdwenen?

SMF spam blocked by CleanTalk