Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PDF zwak contrast en niet printbaar

Gestart door Wolfke, vrijdag 28 oktober 2022, 19:28:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Hallo, ik heb een (te betalen) manual gedownload en het contrast ervan is voor mij (slechtziende) veel te zwak, zowel met Adobe als met Evince.
Als ik probeer om, als test, een pagina te drukken, krijg ik alleen een wit blad.(zowel met Adobe als met Evince)

Is daar een oplossing voor? Liefst zou ik het contrast verhoogd zien, maar als dit niet lukt dan toch printable maken.
dank bij voorbaat.

Wolfke

in het kader van "help yourself", heb ik al iets gevonden om de PDF printbaar te maken:
- in de printoptie kies ik om te printen naar een (nieuwe) PDF
- ik specificeer "Afdrukken in zwart-wit"

Als ik die nieuwe PDF dan probeer te printen, lukt het wel en zelfs redelijk mooi lettertype. :yay:
Helaas verbetert de leesbaarheid op scherm niet en omdat het heel wat pagina's zijn, zou ik toch nog graag het contrast op scherm willen verhogen, maar Hoe?  :redface: :redface:

John

Als je dit bedoeld :icon_o_O: Klik met rechts op je bureaublad en dan beeldscherminstellingen, en daar beeldscherm, en kijk of je daar iets naar je wens kan instellen :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Wolfke

ik werk al met Inverse High Contrast, maar het zijn sommige PDF's waar ik het contrast zou moeten kunnen verhogen.
Ik heb het via een omweg geprobeerd maar zelfde resultaat: de print terug ingescand met Adobe Scan  :redface:

Gerrit

alles valt en staat met de gedownloade pdf  als die slecht is kun je er niets mee.......zoals in uw geval

Wolfke

ik denk idd dat de resolutie te klein is.
Het is geen tekst-pdf maar een foto-pdf. :redface:

John

Kan je hem niet vergroten als dat de bedoeling is tenminste met de linker control toets en dan met je muis scrollend :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Wolfke

vergroten gaar idd maar dan wordt het alleen maar meer "flou".
Er zou iets moeten bestaan dat de letters verbetert of meer contrast geeft.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Wolfke

bedankt voor de tip maar helaas de letters zijn te onscherp en bij iets vergroten, worden ze nog onscherper.
Het zal spijtig genoeg niet lukken op scherm, denk ik.

derkdejong

zomaar even een suggestie: maak een screenshot van het plaatje in de pdf, sla op en kopieer dat naar word.
in word kun je vaak prima vergroten zonder dat het (nog) onscherper wordt) door de afbeelding te selecteren en via de pijltjes in de hoeken de boel ruimer te trekken.
ik geef geen garantie, maar deze truc heeft me al vaker goede diensten bewezen.

Wolfke

ik heb het geprobeerd: het wordt alleen maar slechter :-(

derkdejong

tja, als niks werkt moet je de maker van de pdf maar om een betere versie gaan vragen....

Wolfke

ware het maar zo eenvoudig= dat is de een of andere firma in de States. :icon_mad:

Fons716

Dan zal je een programma moeten gebruiken dat woorden kan herkennen en kan converteren naar bewerkbare tekst.

SMF spam blocked by CleanTalk