Dag allemaal,
Ik heb dit in software geplaatst omdat de microfoon van mijn oortjes het prima doet op mijn laptop, maar niet op mijn desktop PC. Ik vermoed dus dat het een software probleem is. De output doet het wel maar het lukt mij niet om de input van de mic in te stellen: de mic doet dus niks. Eventueel is het een hardwareprobleem met de aux-poorten van mijn PC, geen idee.
Bij Instellingen -> Geluid -> Invoerapparaten staat "Geen invoerapparaten gevonden", ook niet als ik andere poorten gebruik, Realtek anders instel etc.
Ik heb een Medion computer met een Intel Core i3 CPU, 8gb RAM, x64, Windows 10.
Ik heb Windows Update alle updates laten uitvoeren. Ik heb geprobeerd de Realtek HD Audio driver te verwijderen en de pc opnieuw opgestart. Ik heb ook geprobeerd handmatig een nieuwe(re?) versie van die driver te installeren maar Apparaatbeheer zegt dan "U hebt al de nieuwste versie van deze driver". Voordat ik dit deed kon ik de Realtek HD Audio interface openen (en deze opende automatisch als ik mijn oortjes in de computer deed), nu lukt dat niet meer. Gek genoeg is die nu vervangen door High Definition Audio-apparaat.
Ik heb bij de Privacy instellingen ook alle microfoon-gerelateerde dingen aangezet - alle toegang verleend.
Ik heb de volgende aux-poorten geprobeerd: de gewone voor koptelefoon, de mic poort en aan de achterkant de line-in poort. Ook als ik de instellingen aanpaste binnen de Realtek interface gebeurde er niks.