Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Office advies

Gestart door Nol, vrijdag 24 januari 2020, 21:35:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Ik ben een gewone gebruiker van Office en heb nog steeds Office 2003 draaien maar aangezien ik net een upgrade heb gedaan van W7 naar W10 overweeg ik ook om Office te upgraden.
2003 draait voor zover ik kan zien goed onder W10 maar op een Engels talige site stond dat het niet voor 100% goed werkt onder W10, ik heb het nog niet geconstateerd.
Maar nu ik toch al moet wennen aan W10 is het misschien goed om ook 2003 te upgraden alleen dan is het vraag voor welke versie moet ik dan gaan ? 2013 of 2016 of 2019 of 2003 houden ?
Ik gebruik Office alleen voor Word en Excel en Powerpoint en Publisher.
Graag jullie advies

Reinier

Office 2003 is inderdaad al redelijk gedateerd maar als het werkt en er nog beveiligings-updates voor uitkomen...?
Want dat laatste is wel belangrijk, een besmet of anderszins gemanipuleerd document kan je hele systeem naar de bliksem helpen..
Zelf heb ik vorige week Office 2019 Pro Plus aangeschaft voor ieys van € 28...
Key hier vandaan...

Nol

Ondersteuning van 2003 is gestopt dus nog een reden om over te stappen. Dat geld ook voor 2007
Hier staan de versies vanaf 2003 beschreven al krijg ik de indruk dat 2019 er nog niet bijstaat
Maar 2019 krijgt toch geen updates meer ? Zoiets las ik ergens, 2019 zou de 365 zijn incl. de 3 updates van 365

Reinier

Daar heb ik me verder niet in verdiept, Google weet het meestal wel.
Als dat pakket 3 of 4 jaar werkt kost het minder dan € 10 / jaar..
Daarna zien we wel verder, en anders iets van Libre- Office of Open Office erop..
Want dat abonnements-principe van Office 365 wordt de melkkoe van de toekomst  :icon_good:

porrelaar

CiteerMaar 2019 krijgt toch geen updates meer ? Zoiets las ik ergens, 2019 zou de 365 zijn incl. de 3 updates van 365
Nee, dat klopt niet. Office 2019 is niet hetzelfde als Office 365.

Voor Office 2019 betaal je eenmalig een bedrag en dan mag je het zolang gebruiken als je wilt. Wanneer je Office 2019 aanschaft, dan krijg je dat pakket zoals het op dat moment is. Je krijgt daarna wel beveiligingsupdates, maar geen verbeteringen (in de vorm van nieuwe mogelijkheden).

Voor Office 365 betaal je jaarlijks een bedrag (abonnement). Wanneer je stopt met betalen, dan kun je (30 dagen na de vervaldatum van je abonnement) Office 365 niet meer gebruiken.
Wanneer je Office 365 gebruikt, dan heb je altijd de nieuwste versie. Je krijgt, zolang je abonnement loopt, automatisch de nieuwste features gratis in de vorm van updates.

Zelf heb ik geen behoefte aan steeds weer nieuwe features in Microsoft Office. Daarom heb ik gekozen voor de eenmalige aanschaf van Microsoft Office 2016.

Hoe lang zal Microsoft Office 2016 ondersteund worden met beveiligingsupdates? Tot 14 oktober 2025.
Hoe lang zal Microsoft Office 2019 ondersteund worden met beveiligingsupdates? Ook tot 14 oktober 2025.
Bron: https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle/search/914

Vroeger werden versies van Microsoft Office steeds 10 jaar langer ondersteund. Voor Office 2016 is dat nog het geval. Voor Office 2019 niet meer. Die versie krijgt slechts 7 jaar ondersteuning.

Of er na Office 2019 nog een nieuwe versie van Microsoft Office komt, waarvoor je slechts eenmalig hoeft te betalen, is niet zeker. Microsoft lijkt steeds meer in te zetten op de abonnementsvorm (Office 365).

Nol

Citaat van: porrelaar op zaterdag 25 januari 2020, 16:19:34
Hoe lang zal Microsoft Office 2016 ondersteund worden met beveiligingsupdates? Tot 14 oktober 2025.
Hoe lang zal Microsoft Office 2019 ondersteund worden met beveiligingsupdates? Ook tot 14 oktober 2025.

Dan is het de keuze tussen 2016 en 2019, beiden hebben nog 5 jaar ondersteuning
Zitten er belangrijke verschillen in deze 2 versies ?

lucas

Ligt er aan wat je er van gebruikt, anders maakt het niet veel uit.

porrelaar

Hier vind je in het kort wat er nieuw is in Office 2019 ten opzichte van Office 2016: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/dit-is-er-nieuw-in-office-2019/

Als je de verschillen tussen Office 2016 en 2019 meer uitgebreid wilt zien, dan zoek je met Google naar "microsoft office 2016 versus 2019" en neem je de zoekresultaten door.

Als je tot nu toe met Office 2003 werkte en daar eigenlijk geen functies in miste, dan maakt het niet uit of je voor Office 2016 of Office 2019 kiest. Ik zou dan voor de goedkoopste gaan.

Nol

Ik gebruik alleen word - excel - publisher en powerpoint, het enige wat ik niet zo prettig vond in excel is het invoegen van rijen of kolommen daarvoor moet ik via invoegen - rijen klikken.
Op zich niet zo´n probleem maar als je 20 rijen wil toevoegen dan wordt het hinderlijk vergeleken met de versie van een kennis, die deed het met één klik.
Helaas is de versie niet meer te achterhalen.
Kosten voor beiden zijn volgens deze site gelijk.

porrelaar

Misschien kan het invoegen van meerdere rijen in Excel 2003 ook zo snel. Kijk hier eens en probeer dat in Excel 2003: https://www.uwofficemanager.nl/hoe-kan-ik-meerdere-rijen-in-een-keer-toevoegen-in-excel/

SMF spam blocked by CleanTalk