Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Aanschaf nieuwe game pc (Huidige set up is nog uit 2008) Budget 800-1000 euro

Gestart door Carrana, donderdag 15 oktober 2020, 17:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carrana

Hallo allemaal  :yay:

Mijn naam is Wesley, inmiddels 28 jaar oud. Inmiddels alweer 12 jaar geleden was ik nog wel op de hoogte van pc onderdelen en wat er allemaal te koop was. Deze kennis heeft 12 jaar stil gestaan dus ik weet momenteel niet meer waar ik goed aan doe qua aankoop.

Ik ben namelijk op zoek naar een game pc die de meest recente games soepeltjes kan draaien, welke onderdelen hier allemaal voor geschikt zijn daar zou ik graag jullie hulp bij willen vragen. Momenteel is  dit mijn set up:

Voeding:          Thermaltake ToughPower W0103 - Voeding ( intern )   € 83,75      
Behuizing:       Antec Nine Hundred Two - Towermodel   € 93,17   1
HDD:              Samsung SpinPoint T166 HD501LJ - Vaste schijf   € 64,63   1
Processor:      Intel Core 2 Duo E8400 / 3 GHz - LGA775 Socket   € 172,66
GPU:              Zotac GeForce 8800GT AMP,512MB, GDDR3, PCI Express x16   € 188,31
Moederbord:   Gigabyte GA-EP35C-DS3R - Moederbord   € 97,94   
RAM:             geen idee meer wat er in zit
OSS:             Windows 7 draait op een apparte SSD van 128 of 256 gb (weet ik even niet zeker)

Ik zat er dus aan te denken, als de huidige bevestigingen niet veel zijn veranderd om:
- De antec behuizing, de harde schijf en de externe SS en wellicht de voeding te hergebruiken in de nieuwe set up. Mochten jullie hier anders over denken let me know :)

Randapparatuur is allemaal al aanwezig dus hoeft niet meegenomen te worden in het budget.

Alvast super bedankt voor het meedenken, hopelijk kan ik binnekort weer na lange tijd een nieuwe pc in elkaar zetten  :bedankt:

Reinier

Een mooi begin om je weer eens in te lezen is de Best Buy Guide van Tweakers.net
De meest recente voor desktops is van september j.l.
https://tweakers.net/reviews/8118/desktop-best-buy-guide-september-2020.html

Kijk daar eens en laat de onderdelen die je wilt hergebruiken achterwege, dan is er vast iets leuks samen te stellen binnen jouw budget waar je weer een aantal jaartjes mee vooruit kunt. :icon_good:

Gerrit

leuk begin kitje
top voeding voeding
video kaarten tja zijn nu veel problemen met hun dus adviseren gaat even niet
hopelijk kunt er wat mee
trouwens topkast de antec nooit weg doen hoor :1love:

SMF spam blocked by CleanTalk