Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

E-mail adres

Gestart door Simplyblond, donderdag 13 december 2018, 11:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simplyblond

Goedendag allemaal.
Ik zit met het volgende; Hoe kun je een e-mail adres van een domeinnaam integreren in een e-mail client anders dan hotmail of Gmail?

Er is vast iemand metverstand van zaken. 😁

Reinier

Kom eens met een voorbeeld dan...want het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoeld..?

Voorbeeld:
domein = doemaarwat.nl
mailadres zou dat kunnen zijn: pippo.doemaarwat@xxxxx.com
maar ook : pippo234@doemaarwat.nl
In het laatste geval moet er op het domein dus ook een mailserver actief zijn, anders gaat het niet werken...

Vandaar dus de vraag om een voorbeeld want het ligt er maar net aan wat de bedoeling is... :icon_rolleyes:

Simplyblond

Bijvoorbeeld, kennis heeft website www.ietsmetmotoren.nl, en heeft als e-mailadres info@ietsmetmotoren.nl. Dat heeft kennis met eigen ww in Gmail gezet, maar daar is het niet mogelijk het logo van bedrijf in te voegen. Is er een ander webbased e-mail programma c.q. app waarbij dat wel mogelijk is en los staat van Hotmail of Gmail? Blue mail (app) werkt wel op mobiel, maar op PC kan er geen alternatief gevonden worden.

Reinier

Ik begrijp na het 5x teruglezen uit je verhaal dat het gaat om het toevoegen van een bedrijfs-logo bij het sturen van een antwoord op een inkomende mail van genoemd mail-adres.
Dit wordt dus blijkbaar via webmail gedaan vanuit een browser.
De vraag is dan: via een browser op een pc of smartphone of beide..?
In elk geval zul je dan een mail-toepassing moeten gebruiken waarbij je een "handtekening" ( in de vorm van een logo ) kunt toevoegen.
MS Outlook kan dat en dat is er voor de pc en smartphone.
Bij Gmail je wel een handtekening toevoegen, incl. afbeelding en dat werkt zo...... :icon_good:

Simplyblond

Ik ben slecht in uitleggen, maar het gaat erom dat er gezocht word naar een alternatief voor Gmail of Hotmail op de PC, opdat daar ook gereageerd kan worden zonder tussenkomst van Gmail (in dit geval). De app Blu mail word op mobiel gebruikt voor het info@ietsmetmotoren.nl adres. Nu nog iets voor op de PC.

Reinier

#5
Outlook dus, dat Bluemail is er ook voor Windows trouwens, maar dat is nog wel een beta-versie.

Simplyblond

Aah, dank je wel. Hier kan ik wel wat mee, denk ik.  :respect:

Hans

#7
Hier zijn wat mail providers die prima werken en beter zijn als Gmail of Hotmail
https://mail.protonmail.com
https://www.gmx.com/

Dit zijn beide Zwitserse mail providers
http://www.ietsmetmotoren.nl/  bestaat trouwens niet het domein is nog beschikbaar.

Simplyblond

De URL is ook fictief om de privacy van de vraagsteller te waarborgen.  :Kicon_eek1:
En bedankt voor de links, maar die zijn beiden ook webbased, en laat dat nu net niet de bedoeling zijn.  :Knew_color_:

Reinier

Maar in post # 3 vroeg je wel naar een een webbased oplossing....?

Simplyblond


lucas

#11
Citaat van: Simplyblond op donderdag 13 december 2018, 17:15:56
Bijvoorbeeld, kennis heeft website www.ietsmetmotoren.nl, en heeft als e-mailadres info@ietsmetmotoren.nl. Dat heeft kennis met eigen ww in Gmail gezet, maar daar is het niet mogelijk het logo van bedrijf in te voegen. Is er een ander webbased e-mail programma c.q. app waarbij dat wel mogelijk is en los staat van Hotmail of Gmail? Blue mail (app) werkt wel op mobiel, maar op PC kan er geen alternatief gevonden worden.

Je vraagt hier toch om een webbased e-mail programma .........

Gratis E-mailserver Software Downloaden heb je hier iets aan?

Simplyblond

Je hebt gelijk...  :sleep: maar dat bedoelde ik niet.

SMF spam blocked by CleanTalk