processor 100%

Gestart door sylvana, vrijdag 19 januari 2018, 13:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvana

na verwijderen malwarebytes schommelt ie rond de 50 procent, zie bijlage

sylvana

zodra ik iastor erbij verwijder dan is mijn cpu rond de 5 a 20 procent,
ik weet alleen niet hoe ik dat iastor moet oplossen, want kan er werkelijk niks mee.

( ik heb ook het idee dat nu mijn koeler veel minder draait, hij maakt minder herrie, of ben ik nou achterlijke dingen aan het typen? )

sylvana

#92
heb nu ook de grote svc bestand verwijderd, proces is nu tussen de 0 en 5 procent, zie bijlage.
die piek die je ziet is toen ik op print screen wou drukken, toen schoot ie omhoog, heb het weggeklikt en later nog een keer op printscreen, toen schoot ie iets minder omhoog.
het eerste gedeelte waar die nog schommelt, had ik alleen iastor verwijderd( en de malwarebytes was al verwijderd. ) daarna de svchost verwijderd toen schoot ie naar 0 procent, de piek van de printscreen.

Zodra ik opnieuw installeer weer hoog cpu. 100 procent

lucas

Citaat van: sylvana op woensdag 31 januari 2018, 22:01:20
( ik heb ook het idee dat nu mijn koeler veel minder draait, hij maakt minder herrie, of ben ik nou achterlijke dingen aan het typen? )

Je bent niet achterlijk als de cpu op 100% staat wordt die knap warm. De koelfan draait maximaal en dat hoor je wel degelijk.

Reinier

En wat geeft dat Acer software detectie-programma als je dat nu uitvoert..?
Welke software / drivers zou je volgens dat programma nu nodig hebben / moeten installeren..?

sylvana

Waar vind ik dat programma? Op de acer website?


sylvana

ik heb mijn model gezocht op de website en op acer software downloaden geklikt,
zie afbeelding. kreeg dat schermpje eronder in beeld maar kon er verder niks mee

sylvana

#98
ik ben nu alle drivers aan het afgaan.
heb via de acer site het stuurprog SATA AHCI vers. 11.0.0.1032 intel(IRST) geinstalleerd, was een nieuwere versie beschikbaar.
Bij de iAMT geeft die aan dat het huidige stuurprogramma nieuwer is dan hetgeen die ik nu wil installeeren, moet ik hem alsnog uitvoeren of laten staan? want weet niet of het een stuurprogramma is voor windows 8 wat er oorspronkelijk opstond?
lijkt mij dat op de acer site de recentste versie staat die goed werkt voor mijn windows 7 64 bit.

Reinier

De support websites van de meeste fabrikanten lopen altijd achter.
De meest recente drivers vindt je altijd op de website van de fabrikant van de chip op je moederbord.
Stel, je hebt een WiFi-chip van Broadcom /Atheros, dan vindt je daar de meest recente driver, niet bij Acer.
Zelfde geldt voor je audio-chip, dat is veelal een Realtek-chip.
Dan vindt je de meest recente driver bij Realtek, niet bij Acer...

Als de huidige driver "nieuwer"is dan gdegene die je gedownload hebt kun je 2 dingen doen:
je doet niks en laat dus de huidige driver staan of
je installeert de oudere driver om te kijken of die je probleem oplost.
Daarvoor moet je soms wel eerst de huidige driver verwijderen..

sylvana

dat gaat mij allemaal een stapje te ver helaas.
zijn er nog andere mogelijkheden of iets?

sylvana

op de intel site kon ik een programmaaatje installeren die automatich alles detecteerd en kijkt of er updates zijn. maar die zijn er niet alles is op intel up to date.
dit plaatje gaf die aan

sylvana

via deze site ( https://www.driveridentifier.com/welcome.php )
heb ik een scan uitgevoerd om te kijken of al mijn drivers up to date waren.
de volgende foto gaf die aan welke updates er beschikbaar waren, alleen snap ik niet helemaal dat het programma van intel aangaf dat alles goed was, en dit programma aangeeft dat er updates beschikbaar zijn.

Reinier

Tja, voor wat het waard is:
Dat Intel scan-programma laat wel zien dat alle drivers geïnstalleerd zijn maar ik zie geen versie-nummers..?
Die kun je zien in Apparaatbeheer => Eigenschappen...die moet je dan 1 voor 1 controleren...

Voor je Qualcom / Atheros WiFi-adapter is dit de laatste , gecertificeerde versie.
Voor je Gigabit Ethernet Adapter is dat deze driver.

Controleer de versie-nummers van deze drivers met die in Apparaatbeheer en je weet welke indicatie de juiste is..die van Intel of DriverIdentifier.
Persoonlijk heb ik het niet op dat soort zgn "freeware"-programma's die proberen je een betaalde versie te laten kopen om de drivers daadwerkelijk te kunnen updaten.
Afgezien daar van is het maar de vraag of de drivers die dit soort programma's downloaden, door Microsoft gecertificeerd zijn voor Windows ( WHQL drivers ), of gewoon de meest recente van de fabrikant ( die nog wel eens voor problemen kunnen zorgen )....

Via Windows Update krijg je uitsluitend WHQLstuurprogramma's, dat verklaart meteen het verschil in versies omdat certificering door Microsoft tijd kost.
Vandaar dat de versies van de fabrikant vaak recenter zijn als die via Windows Update of van de laptop / pc fabrikant.

Overigens ga ik er gemakshalve van uit dat de nieuwe laptop inmiddels gearriveerd is dus ik zou stoppen met dit zoeken naar een speld in een hooiberg en van de laptop een backup maken en daarna Windows er opnieuw, schoon opzetten...
Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Zo niet dan is er hardware-matig iets mis met het apparaat.

sylvana

heb net gekeken om een iso te downloaden, maar die kan ik pas downloaden als ik mijn serial key opgeef.
en deze heb ik dus niet omdat ik eeen illegale versie op dit moment erop heb staan.
kan in mijn pc zelf dus helemaal geen key vinden en de doos als die daar evt op zou staan is dus ook al weg gegooid aangezien de garantie ook al voorbij is,
weet jij toevallig een betrouwbare iso, of kan ik in mijn boot scherm zien wat de serial is ?

SMF spam blocked by CleanTalk