Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

WD MY PASSPORT 1 TB formateren

Gestart door lpvmc, zondag 09 december 2018, 18:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lpvmc

Hallo,

Laatst een nieuwe externe HD aangeschaft: WD MY PASSPORT 1 TB.

Na wat problemen heb ik besloten de schijf te formatteren zodat ik kan herbeginnen. Als ik rechtsklik op de schijf en 'Eigenschappen' kies is de schijf slecht 101 mb, en niet 1 TB. Via Schijfbeheer heb ik toch geprobeerd te formatteren (NFTS) maar helaas.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Mvg, Leo


lpvmc

Bedankt Reinier, ga die link volgen.

Mvg, Leo

Reinier

Succes Leo..
Dat het vanuit Windows niet lukt is "WD Gerelateerd", vandaar dat tooltje.....
Ook andere fabrikanten hebben zo hun "fratsen" als het om ext. HDD's gaat  :yess:

lpvmc

Hallo Reinier,

Tot nu toe lukt het nog niet. Als de MY PASSPORT-schijf in de dialog box komt te staan en ik die selecteer krijg ik de boodschap dat de schijf 'in gebruik' is en ik de programma's die dat doen moet sluiten. Zelfs als ik alle programma's sluit krijg ik nog steeds die boodschap. Rarara.

Mvg, Leo

Reinier

Wordt er soms iets geladen bij het opstarten van Windows wat de schijf gebruikt of "mount" ( zodat deze zichtbaar is in de verkenner o.i.d )...?
Kijk anders ook even bij "services" in Taakbeheer of daar iets tussen staat wat op die WD-schijf wijst..?
Heb je software van WD geïnstalleerd ( buiten die tool ) voor het gebruik van deze schijf..?

lpvmc

Hallo Reinier,

Dat was de gouden tip.

Onder WD zijn 3 programma's geladen: back up, drive utilities en security. Door back up te verwijderen is het probleem opgelost en is het gelukt de schijf te formatteren. (1 TB aan ruimte). Ik neem aan dat ik de andere twee programa's ook kan verwijderen???

Bedankt voor je hulp en met vriendelijke groet, Leo.

Reinier

Ja hoor, die kun je er gewoon af mikken.. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk