Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

audacity kan niet opnemen

Gestart door Silverwing, zaterdag 24 november 2018, 19:11:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silverwing

Als ik een geluidsbron aan de line in van de pc hang speelt de muziek gewoon via de luidsprekers aan de pc.
Wil ik opnemen met audacity krijg ik steeds de melding error 9999.ongeacht welk opname apparaat ik kies.
Heb al de instellingen van audacity(2.3.0) uitgetest en niets helpt.De instellingen die ik standaard heb staan zijn zoals audacity ze voorschrijft in de help en zoals ik ze via google vind.
Hoe valt dit op te lossen?

lucas

Kijk eens probleem bij de privacyinstellingen van windows
Apps toegang verlenen tot uw microfoon - Aan

Silverwing

Bedankt voor de tip :icon_good:,dat was de dader.Nooit gedacht dat een microfoon voor Windows eigenlijk de line in was,Zal wel typisch zijn zeker? :icon_confused:

Reinier

Een microfoon is een "extern" apparaat voor Windows en door de aangescherpte beveiligings- en privacy-mogelijkheden staat deze tegenwoordig standaard uit... :icon_good:

Silverwing

Citaat van: Reinier op zondag 25 november 2018, 11:28:20
Een microfoon is een "extern" apparaat voor Windows en door de aangescherpte beveiligings- en privacy-mogelijkheden staat deze tegenwoordig standaard uit... :icon_good:
Daar kan ik inkomen maar dat een lijn ingang eigenlijk een microfoon is helemaal niet.

Reinier

Een microfoon-ingang is in principe ook een lijn-ingang alleen zit daar normaliter een extra voorversterker-trap in omdat het signaalniveau lager is.

Silverwing

Nu we toch aan het doorgaan zijn terloops nog een vraagje.
Indien ik via de line in van de pc een mp3 speler aansluit dan moet ik het volume van de speler en het opnameniveau in Audacity veel hoger zetten dan wanneer ik een MD met de line out verbind,dat volume is veel hoger.Idem voor de hoofdtelefoonaansluiting van de MD daar is het niveau ook veel lager dan de line out.
Is het normaal niet de hoofdtelefoon die het sterkste signaal geeft?

Reinier


Silverwing

Citaat van: Reinier op zondag 25 november 2018, 17:18:39
MD...?
Een ongelooflijk stuk techniek compacter dan cd en mogelijkheid om portable digitaal op te nemen maar nooit echt een succes geweest.Maar ik ben er nog altijd heel blij mee, de Minidisc van Sony. :icon_wink:

bolske

Ik zit met hetzelfde probleem.
Kan Audacity niet openen met micro en geeft foutmelding:  Foutcode 0 Success
Ik werk nog in windows 7.
Waar vind ik de privacyinstellingen en de app voor micro?
Sorry ik ben niet meer zo jong.
Dank u wel

SMF spam blocked by CleanTalk