Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hoe Google Drive zichtbaar maken in de Verkenner en C -schijf

Gestart door Dolphin55, dinsdag 05 april 2022, 11:34:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolphin55

Wie kan een goede oplossing aandragen?

De bedoeling is, om Google Drive bestanden rechtstreeks over te zetten naar een Externe Harde Schijf.

Google Drive is geïnstalleerd op mijn computer, maar niet zichtbaar in de Verkenner evenmin op mijn C schijf ....hoe dit op te lossen?

Een aantal oplossingen werken niet (meer).
1)   "How do I change the location of my Sync folder?"
2)   
"Google Drive toevoegen aan Verkenner in Windows 10
Published by IT Info on June 30, 2021"   

3)   

Vraag: Hoe Google Drive toevoegen aan verkenner
Na de installatie van Google Drive is er een map aangemaakt die heet Google Drive en vind je op de C schijf, vervolgens ga je naar Gebruikers, Gebruikersnaam en daaronder staat de map van Google. Hier kun je bestanden bewaren.
Open je nu de Windows Verkenner in Windows 11, dan zie je aan de linkerkant onder Snelle toegang ook Google Drive staan.
Na de installatie van Google Drive is er een map aangemaakt die heet Google Drive en vind je op de C schijf, vervolgens ga je naar Gebruikers, Gebruikersnaam en daaronder staat de map van Google. Hier kun je bestanden bewaren

Hierboven wordt windows 11 genoemd, ik weet niet of dit uitmaakt.

Met dank.



Jurjen

Als ik daarop google staan er wel meer oplossingen bij zoals:
1: restart pc
2: installeer google opnieuw.
3: sign in opnieuw proberen.
4: firewall settings laten toestaan voor google drive.
5:  check link LINK

Dolphin55

Dank voor input, Eskimo.

Oplossing 1 had ik al gedaan, evenals 3.

Punt 4: ik zie geen meldingen dat iets wordt tegengehouden.

Punt 5 verwijst naar verwijst naar Backup and Sync, maar dit is niet meer voor particulieren:

https://tweakers.net/crew/972/

Google Drive gaat vanaf volgende maand een melding tonen aan gebruikers die hun bestanden synchroniseren via Backup en Sync. Dat kan nog tot 1 oktober, daarna kunnen gebruikers niet meer inloggen en alleen via de nieuwe Drive-app bestanden synchroniseren.

Blijft over punt 2......waar ik liever mee wacht.


Gerrit


Dolphin55

Het veelbetekenende woordje "tja" was aanleiding om Google Chrome opnieuw te installeren en........de situatie is niet veranderd.

Even voor alle duidelijkheid: ik zie Drive wel staan, maar vind die niet met de Verkenner.

Vanuit Drive wil ik bestanden downloaden naar een Externe Harde Schijf en niet naar mijn C- schijf.

Dat laatste werkt wél.

Gerrit

map aanmaken op de pc en die naar de externe kopiëren .......

Dolphin55

Dank, Gerrit,
De uitdaging, (of het probleem😊) is, dat ik niet veel ruimte heb op mijn One Drive, slechts 5 GB.
Tot nu toe heb ik de Google Drive bestanden in gedeeltes gedownload naar mijn PC.
Maar de bestanden op mijn Google Drive zijn aanzienlijk groter.
Met "Ctrl A" kan ik alles in een keer downloaden...naar de PC, maar dan krijg ik weer de One Drive melding, dat ik te weinig ruimte heb.
Dus ik kom er wel (uit), maar deze manier is erg omslachtig.

Gerrit

omdat er vaak updates zijn bij chrome ivm veiligheid verdwijnen soms dingen en dan krijgt u de problemen.
omdat u gebruikt maakt van een van de dingen die google promoot.
zoals u ziet komt die van mij nooit boven de 1 gb wekelijks haal ik de bestanden weg alleen de email laat ik staan.
en leeg de prullenbak.
en nu nog minder omdat de phone verbonden is met pc :yay: :yay:


SMF spam blocked by CleanTalk