Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

diverse problemen o.a. Thunderbird - Bitdefender

Gestart door mvd123, maandag 14 februari 2022, 16:58:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvd123

Hallo,

Wie o wie kan helpen?
Vorige week kreeg ik bij 1 van mijn accounts in Thunderbird ineens de melding "kan de e-mail niet naar de postbus schrijven. Zorg ervoor dat u schrijfrechten hebt op het bestandssysteem en dat u genoeg schijfruimte hebt om de postbus te kopiëren." Schrijfrechten gecheckt: staan allemaal aangevinkt. Schijfruimte: C: 455GB van 588 GB beschikbaar / D: 600 GB van 1,24 TB beschikbaar.
Mijn andere 2 mailaccounts kunnen wel post ontvangen, maar hiermee kan ik niets versturen.

via cmd-prompt een chkdisk gedaan. Daarna kreeg ik bij opstarten de melding C:\Users\xxxxx\AppData\Local\Temp\RarSFX2 folder is not accessible.
En nog een 2e melding: C:\\Windows\Temp\bd_2EAC.tmp\gos2EAD.tmp - aan dit bestand is geen app gekoppeld waarmee  deze actie kan worden uitgevoerd. Installeer een app of , als deze al is geinstalleerd, maak een koppeling op de pagina instellingen voor standaar-apps.
Beide meldingen kon ik met "ok" wegklikken.

Maar de problemen waren er niet mee opgelost.

Malwarebytes geprobeerd te installeren, maar dat lukt niet.
CCCleaner gedraaid en laten opruimen.
Uiteindelijk het ene e-mailaccount met de foutmelding verwijderd, maar helaas, geen oplossing.

Maar ondertussen kan ik een Word bestand (beveiligd met wachtwoord) niet meer openen.

Nu heb ik Bitdefender gedeïnstalleerd met het idee om te kijken of dat iets zou oplossen als ik het weer opnieuw zou installeren, maar dat opnieuw installeren lukt niet! Appdata\local\temp\RarSFX0 - folder is not accessible.

Ik heb echt geen idee waar ik het probleem zou moeten vinden. Wie helpt?





Jurjen


derkdejong

#2
ik had onlangs ook enorme problemen om iets op een weigerachtige pc gedaan te krijgen.
uiteindelijk lukte het me om in veilige modus bitdefender te verwijderen, via start/afsluiten/optie 'opnieuw opstarten' windows even vernieuwd en warempel: het apparaat was weer toegankelijk en na nog enkele ingrepen weer helemaal de oude!

Pearl

Temp files en mappen kun je wissen?

En kijk in opstarten met die Ccleaner bij extra wat daar in staat, er hoeven alleen items over het AV en drivers te staan, de rest kan allemaal weg.
En indien W10, die heeft al een prima AV die je ook in een off-line scan kunt laten werken, die vind soms meer dan de online uitvoering.

Je merkt nu dat met een up-to-date backup het probleem zo zijn opgelost, een incrementele gebruik ik zelf.
Gebruikte eerst Aomei maar die gaf vaak problemen, gebruik nu Diskmaster free naar alle tevredenheid.
https://www.idiskhome.com/main/product_free.shtml

Vrees dat het opnieuw installeren wordt als het probleem blijft.

mvd123

Citaat van: Eskimo op dinsdag 15 februari 2022, 10:14:09
Probeer eens in cmd:

sfc /scannow

Gedaan:

Verification 46% complete.
Windows Resource Protection could not perform the requested operation.


mvd123

Citaat van: derkdejong op dinsdag 15 februari 2022, 11:22:11
ik had onlangs ook enorme problemen om iets op een weigerachtige pc gedaan te krijgen.
uiteindelijk lukte het me om in veilige modus bitdefender te verwijderen, via start/afsluiten/optie 'opnieuw opstarten' windows even vernieuwd en warempel: het apparaat was weer toegankelijk en na nog enkele ingrepen weer helemaal de oude!

Maar ik had Bitdefender al verwijderd (op de normale manier), maar kan het niet meer installeren?

mvd123

Citaat van: Pearl op dinsdag 15 februari 2022, 11:37:17
Temp files en mappen kun je wissen?

En kijk in opstarten met die Ccleaner bij extra wat daar in staat, er hoeven alleen items over het AV en drivers te staan, de rest kan allemaal weg.
En indien W10, die heeft al een prima AV die je ook in een off-line scan kunt laten werken, die vind soms meer dan de online uitvoering.


Maar ik kan die files (RarSFX0 en RarSFX2) waar hij het over heeft helemaal niet vinden op mijn pc...

De Windows10 off-line scan heb ik inmiddels gedaan, maar dat heeft niets opgelost.

Ben nu maar een herstelpunt van voor alle problemen aan het terugzetten...

En de rest van je bericht was een beetje abacadabra voor mij.  :lachnee:

mvd123

Herstelpunt terugzetten heeft gewerkt voor zover ik nu kan zien. Ik kan weer mail ophalen en mailen
Morgen de rest checken of het weer werkt.

Jurjen

Dat je die foutmelding krijgt klopt niet helemaal.
Zou me dus niets verbazen als er iets met je windows is.  :koffielezen:
Zou je hem eens als admin willen uitvoeren?

mvd123

#9
Vandaag dus (weer) als administrator uitgevoerd, zelfde resultaat (zie printscreen).

Trouwens, ook nog een keer in de safe-mode geprobeerd en ook dat geeft hetzelfde resultaat...

Jurjen

Zou je in CMD dit eens willen uitvoeren:

chkdsk C: /r
Daarna Y dat hij gaat checken bij een restart.

Werkt dit niet, stap 2 :
voer dit bij cmd in: ICACLS C:\Windows\winsxs
press enter, en restart je pc. 

Kijk hierna of je wel sfc /scannow kan doen :)




mvd123

Beide stappen gedaan, geen verandering, nog steeds die 46%.  :icon_confused:

Gerrit


mvd123

Zojuist gecheckt, lijkt goed te zijn? (zie bijlage)


SMF spam blocked by CleanTalk