Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Corrupte of beschadgt mkv bestand op usb.

Gestart door Willem66, zaterdag 04 september 2021, 19:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem66

Hallo,ik heb een mkv bestand op usb stick
Die wil ik afspelen via mijn sony dvd speler op de tv.
Als ik hem aan zet,dan krijg ik op tv een melding van:Bestand is corrupt op beschadigt.
Voorheen ging het prima,maar op mijn nieuwe tv niet.
De dvd speler wordt wel door de tv herkend.
Ik heb sinds kort Windows 8.1 op mijn laptop,ligt het daar misschien,moet ik iets updaten??

Reinier

#1
Wat een wazig verhaal weer Willem..?
Waarom een mkv bestand afspelen via een dvd speler..?
Heeft die nieuwe tv geen eigen usb ingang waar je die usb-stick in kunt steken..?

En wat Windows op de laptop ermee te maken heeft is mij ook volstrekt onduidelijk..

Merk & type tv...?
Hoe is die usb-stick geformatteerd..? ( ex-FAT, FAT32, NTFS ? )

Reactie graag hier, niet via P.B. ! Dan hebben anderen er ook iets aan....

Willem66

LG43up78006LB
Usb is zowel ntsf en fat 32 geformateerd.
De tv zit tegen de muur.
Voorheen met de Sony tv deed ik de stick met mkv bestand in de gekoppelde dvd speler en ik kon het mkv bestand op tv bekijken??

Reinier

#3
Wellicht kun je iets met deze info: http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w21/global/Apps/w6.0_e11/e_dut/share.html
Overigens moet de stick NTFS geformatteerd zijn als het MKV bestand groter is dan 4 Gb

Overigens heb ik niet kunnen vinden welke bestandsformaten deze tv ondersteunt want daar zit nogal wat verschil in tussen de verschillende merken.
Dat heeft o.a. te maken met de chip in de tv die voor de beeldverwerking zorgt etc.
Heb hier zelf ook een LG ( Oled ) maar geen mkv's op usb omdat ik alles afspeel vanaf de NAS via een Nvidia Shield Pro dus testen is er niet bij.

Ik ga er van uit dat de tv , gezien zijn leeftijd, een betere ondersteuning biedt voor MKV dan de dvd speler dus ik zie niet helemaal in waarom je zo omslachtig te werk gaat..?
Je kunt die stick gewoon in de tv stoppen en deze via de mediaspeler afspelen. daar heb je die dvd speler helemaal niet nodig.

Willem66


Reinier

Ds toch corrupt..
Vraag me dan af hoe je dat ontdekt hebt..?

Willem66

Een ander mkv bestand van iets anders en op dezelfde stick gezet en dat werkte wel!

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk