Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

zoekbalk niet typen mogelijk als ook in popups

Gestart door Willem01, vrijdag 20 augustus 2021, 09:37:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem01

Sinds een paar weken kan ik in de zoekbalk en in popups niet typen. Er verschijnen geen letters. Schakel ik veilige modus in dan werkt het wel. Ik gebruik Windows 10. Heeft wel gewerkt. Maar ik heb alles geprobeerd en gezocht op intyernet maar geen oplossingen kunnen vinden. Ja opnieuw Windows installeren maar dan gaan alle programma's verloren. En dat zou jammer zijn. Waarom wel in veilge modus maar niet gewoon als de pc opstart in Windows?
Willem
Willem

Reinier

In Veilige Modus worden er geen stuurprogramma's etc. geladen dus zou daar de oorzaak moeten zitten.
Kijk welke stuurprogramma's een update hebben gehad vanaf het moment dat dit probleem er is en probeer deze 1 voor 1 te updaten of verwijder ze.
Kijk of dat het probleem oplost.

Willem01

Dankjewel voor de info Reinier. Na veel zoeken heb ik het probleem gevonden. Het was de file in Windows sytem32 die onbrak. nl. CTFMON.exe. Deze was op de een of andere manier verdwenen en waarschijnlijk door dat ik een prog. heb geinstalleerd en daarna met Revouninstal weer verwijderd. Systeem Herstel werkte ook niet als ik dit gebruikte maar het is nu opgelost. Groet, Wim. :eusa_dance:
Willem

Reinier

Mooi dat je het probleem gevonden èn opgelost hebt....., top  :icon_good:
Een ontbrekend bestand is iets waar je niet in de 1e plaats aan denkt maar het zou met een SFC scan waarschijnlijk ook zijn opgelost...
Misschien iets om te onthouden, mocht je in de toekomst een soortgelijk probleem tegen het lijf lopen.

Meer info : https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/met-het-hulpprogramma-systeembestandscontrole-ontbrekende-of-beschadigde-systeembestanden-herstellen-79aa86cb-ca52-166a-92a3-966e85d4094e

Succes ermee weer en bedankt voor het delen van de oorzaak èn oplossing  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk