Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Game niet kunnen verwijderen, 40 gb.

Gestart door Liora, dinsdag 17 augustus 2021, 13:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liora

hoi,

Een half jaar terug had ik via torrent Assassins Creed Vallhalla gedownload. Ik heb 'em alweer een paar maanden geleden niet meer op mijn computer staan. Nu merkte ik dat ik heel weinig gb op mijn harde schijf heb staan en ging even langs mijn gedownloade programma's. En er tussen zie ik Assassins creed Valhalla nog steeds staan, dit keer zonder icoontje. Als ik erop klik kan ik em ook niet verwijderen, dan zegt 'ie dat ik 'em niet kan verwijderen omdat het aangewezen pad niet bestaat, waar die op zou moeten staan. Normaliter geen groot probleem, maar het is net dat het bestand blijkbaar 40 gb in beslag neemt wat ik niet snap want ik had em verwijderd en destijds was ie ook heel veel meer gb.
Kan iemand me helpen hoe dit te verwijderen?

fyi, ik ben heeeeeeeeeeel slecht met computers, en technical stuff, dus please in dombo taal.

Ik probeer paar screenshots mee te sturen ter verduidelijking.

Reinier

Op je 1e screenshot laat het systeem zien dat het spel nog steeds geïnstalleerd is.??
De foutmelding op de 2e screenshot wekt bij mij de indruk dat het spel op de verkeerde manier is verwijderd...

Je kunt nog eens proberen het te verwijderen m.b.v. Revo Uninstaller Free....

Het kan zijn dat het slechts een overblijfsel in het register is ( registersleutel die niet verwijderd is ).
Met TreeSize Free kun je heel snel zien in welke mappen de meeste data verstopt is en deze vervolgens handmatig verwijderen, wellicht een idee..?

Jurjen

#2
Het lijkt er indd op dat het spel niet goed verwijderd is, en je dit zelf handmatig met de map hebt gedaan.
je kan kijken of er nog iets staat bij het pad die hij aangeeft.
Of bij verborgen bestanden dit vinkje moet je aanzetten - appdata. 

Open Verkenner vanaf de taakbalk.

Selecteer Weergave > Opties > Map- en zoekopties wijzigen.

Selecteer het tabblad Weergave en vervolgens Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven en OK onder Geavanceerde instellingen.


wellicht is treeSize ook een goede oplossing! die Reinier hierboven noemt. :icon_good:

Liora

Oo dankjewel Reinier en Eskimo voor jullie snelle reactie!!!! <3  Ik heb mijn verborgen bestanden vinkje altijd aanstaan. Dus daarop kon ik niks vinden. in TreeSize kon ik ook niks vinden. Ik heb daarna Revo uninstaller gedownload en daar was assassins creed al snel in de lijst te zien <3. en wat een fijne programma's beide! Ik heb met Revo alle restanten kunnen verwijderen van AC. Maar die 40 gb kan ik niet terugzien op mijn hardeschijf, ik denk dat het nog steeds liet zien dat 'ie 'soort van nog op mijn computer stond', maar dat waren meer de restanten dan dat het echt 40 gb geheugen in beslag nam denk ik.... Heel erg bedankt iig, het is opgelost!

Reinier

OK, duidelijk...blijkbaar ging het dus toch om een achtergebleven register-sleutel en niet daadwerkelijk om een 40 Gb map met data.
Dat Revo is een programma wat grondig zijn werk doet, je kunt nar verwijderen ook nog in 3 niveau's zoeken op restanten en deze daarna selecteren en verwijderen.
Als je hiermee programma's verwijderd, dan zijn ze meestal ook goed verwijderd en opgeruimd.

In het vervolg dus op de juiste manier verwijderen of Revo gebruiken, scheelt je een hoop gedoe  :ohyeah:
Fijn weekend en bedankt voor de terugkoppeling.  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk