Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Advies HP All In One

Gestart door Ericra, maandag 19 juli 2021, 19:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ericra

Ik moet er snel wat geheugen bij zetten. Als ik een simpele game open heb staan, Throne van Plarium, met alle animaties etc uit en ik kijk op YouTube dan gebruik ik 84% CPU en 97% geheugen, soms loopt de boel vast of Chrome doet een restart. Ik heb de taak beheerder aan staan en die laat zien dat echt alleen de game en vooral Chrome de boos doeners zijn, de rest samen stelt niets voor. Ik hoop alleen dat met nog eens 8 GB aan geheugen het probleem opgelost is.

Gerrit

ik zou toch overwegen om gebruik te maken van firefox

Ericra

Citaat van: Gerrit op woensdag 11 augustus 2021, 20:37:49
ik zou toch overwegen om gebruik te maken van firefox

Als je internet mag geloven gaat het financieel helemaal niet goed met Firefox en haken grote getalen gebruikers af. Dus dat wordt dan weer overstappen.

Reinier

Ik zie niet helemaal wat het 1 met het ander te maken heeft...
Het gaat er toch om hoe een browser functioneert..?
Gebruik al jaren Firefox, heb er nooit problemen met en het geheugengebruik is, bij mij, een stuk lager als dat van Chrome.
Ik heb die drama browser, met al z'n malafide plugins en extensies, dus heel rap verwijderd...

Gerrit

Citaat van: Ericra op woensdag 11 augustus 2021, 22:05:19
Citaat van: Gerrit op woensdag 11 augustus 2021, 20:37:49
ik zou toch overwegen om gebruik te maken van firefox

Als je internet mag geloven gaat het financieel helemaal niet goed met Firefox en haken grote getalen gebruikers af. Dus dat wordt dan weer overstappen.
nedscape =>mozilla=>firefox was de eerste publieke browser
u kunt heel moeilijk kiezen van een browser binnen het windows of chrome gebeuren, in Europa gelukkig wel maar andere landen zitten vast aan de ingebakken browser waarvan chrome wel de meest irritante heeft zoveel reclame laat die door lijkt wel of je tussen de reclames naar het verhaal moet zoeken.
windows heeft nu ook chrome als browser en noemen het op het randje
de reclames vreten geheugen en processor snelheid en zijn ongevraagd en als u pc lekker warm word gaat hij ook langzamer draaien.
bovenstaande heeft u met firefox geen last zit een standaard redelijke adblocker in heb die van mij nog meer uitgebreid opdat ik zie wat ik wil zien en dat is zeker geen bagger incontinentie aardige verzekeringsmaatschappijen onverkoopbare auto's en gewonnen prijzen telecomreclames en meer van dat tenenkrommende soort :icon_mad:

Ericra

Ja, ik zal toch de overstap naar Firefox moeten maken. Wanneer de pc de monitor uit schakeld omdat ik iets anders aan het doen ben kan het wel twee minuten duren voor ik weer beeld heb en verder kan gaan. Ik heb nog niet uitgevonden welk merk memory er in de pc zit dus ik durf er nog niets bij te doen omdat me hier sterk aangeraden is er voor te zorgen dat ik niet twee verschillende memory sticks gebruik. Dus ik heb wat te doen vandaag. :icon_biggrin1:

Reinier

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Dus de link plaatsen, géén screenshot !
In die link kan ik zien welk merk & type geheugen er nu in zit.

Indien Speccy merk & type niet kan uitlezen zul je een zijpaneel van de pc moeten verwijderen en betreffend geheugen eruit moeten halen om een foto van de sticker met gegevens te maken.



Reinier

Exact, bedankt hiervoor..
Echter:
Memory
Type: Unknown
Size: 8192 MBytes
Manufacturer: Micron Technology
Max Bandwidth: DDR4-3200 (1600 MHz)
CAS# Latency (CL): 19 clocks

Op basis van deze gegevens is het helaas niet mogelijk te achterhalen welk type module je moet bijkopen.
Je kunt op de support-site van Dell kijken en daar zoeken naar de QVL -lijst ( memory support list ) of zoals gezegd, kast openen, huidige module eruit halen en een foto maken van de sticker die er op zit.
Dan heb je alle noodzakelijke info.

Zo maar "op de gok" 8 Gb bijkopen zou ik niet doen, risico dat het niet werkt is altijd aanwezig.
Voorbeeldje:





Ericra

ok, maar dan moet ik eerst mijn stoute schoenen zoeken en ook kijken of ik door het openen van de kast de garantie verlies.

Reinier

Zie niet helemaal wat dat ermee te doen heeft..?
Immers, je zult hem ook moeten open maken om een 2e geheugenmodule te plaatsen...die vliegt er niet vanzelf in.... :icon_rolleyes:

Ericra

Klopt, maar als ik met een andere browser minder ram nodig heb kan ik misschien het open maken van de kast uitstellen tot na de garantie.

lucas

Garantie vervalt toch niet als je een kast open maakt en geheugen toevoegt 🙄

Reinier

Nee, lijkt mij ook niet, dan zou je ook je garantie verspelen als je een extra HDD / SSD zou willen plaatsen...dat lijkt mij  wel heel sterk.

SMF spam blocked by CleanTalk