Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Advies HP All In One

Gestart door Ericra, maandag 19 juli 2021, 19:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ericra

Goedemiddag, ik weet dat all in one computers hier niet erg populair zijn maar ze zijn wel handig. Graag zou ik weten of dit apparaat redelijk up to date is en uw opinie over de prijs/kwaliteit verhouding. Alvast hartelijk dank.

Hier

Gerrit

ha een bekende lid :icon_beer:
kwa prijs kwaliteit vind ik persoonlijk deze beter
betere video en snelheid maakt niet uit hij trottelt als een gek simpel hij kan zijn warmte slecht kwijt dus dat kunnen we wegstrepen blijft over video en dat is echt 25% beter van amd maar ook heter tja dan is uw keuze nog zo slecht nog niet maar een I5 in een veredelde tablet vind ik overdreven een I3 lijkt mij al overkill
en ja is er iets stuk ben je alles kwijt zou eens kijken bij HP zelf of Dell voor een echte desktop vaak heel goede aanbiedingen
vooorbeeld

Ericra

Hallo Gerrit, hartelijk dank voor je advies. Je voorbeeld voor een echte desktop van Dell is ook een all in one maar die schijf lijkt me een beetje krap, waarschijnlijk onzin want ik heb nu dezelfde grootte schijf en die is nog lang niet vol. Je suggestie van HP bevalt me goed, iets groter scherm zelfs en goedkoper. Ik zal ze morgen nog een keer op mijn gemak bekijken, ik zal je laten weten welke het geworden is. :icon_good: :BeerChug:

Reinier

HP moet je niet willen met die bagger klantenservice van dat bedrijf en al helemaal niet als je hardware van ze in een ander land koopt als waar je woont.
Dat bestempelt men als "grijze import" en derhalve geen ondersteuning ( eigen ervaring )....en bedankt HP.
Ik koop nooit meer iets van dat bedrijf maar ieder z'n eigen keuze....
Het is maar een advies....kijk naar een ander merk, zoals het genoemde Dell  :icon_good:

Ericra

Hallo Reinier, Ik zou de computer via amazon Spanje kopen omdat ik zelf in Spanje woon, de reden dat ik graag Amazon gebruik is dat ik de computer zonder moeite terug kan geven mocht er een probleem mee zijn. In ieder geval bedankt voor de waarschuwing.

Reinier

#5
Bij deze even wat mij is overkomen:

Ik kocht dus een destijds dure pocket-pc bij een NL webshop voor een scherpe prijs, met als doel deze te gebruiken voor navigatie ( Tomtom ).
Toen ik contact opnam met HP betreffende een Bluetooth probleem ( BT GPS-ontvanger ) wist men aan de hand van het serienummer te vertellen dat het om een model ging wat niet voor de NL markt bedoeld was.
Men zei dat dat apparaat dus "grijs" geïmporteerd was en weigerde elke vorm van ondersteuning.
De webwinkel gaf uiteraard niet thuis.
Mijn probleem zit hem in het feit dat ik, als klant, niet kan beoordelen waar zo'n webshop zijn koopwaar betrekt en dus vanuit dat oogpunt niet verantwoordelijk gehouden kan worden.
In dat geval verwacht ik van een mondiaal bedrijf dat het z'n verantwoordelijkheid neemt voor hun product.

Op deze manier heb ik met HP apparatuur 2x mijn neus gestoten nadat een dure foto-scanner 1 jaar na aankoop E.O.L. werd verklaard en er geen nieuwe software kwam voor een nieuwe Windows-versie ( Win 7 ) waardoor deze scanner alleen nog gebruikt kon worden binnen een ( virtuele ) verouderde Windows omgeving.
Ik vind dat soort praktijken echt te schandalig voor woorden en gewoon niet kunnen voor zo'n groot mondiaal bedrijf.

De hele soap omtrent firmware-updates van HP printers die het gebruik van universele inktcartridges blokkeert is ook zoiets waardoor miljoenen gedupeerd worden.
Vandaar mijn afkeer van dit bedrijf. het hanteert in mijn ogen gewoon uiterst twijfelachtige, zo niet louche, handelspraktijken.

Maar ik wens je evengoed succes met je uiteindelijke keuze en hoop dat je er lang en veel plezier aan mag beleven, wat je ook kiest  :icon_good: :icon_good:

Ericra

Na het betoog van Reinier durfde ik niet meer met een HP op de proppen te komen, dit is hem dus geworden.

Inspiron Small Desktop ( Dell )
Ocultar especificaciones completas
Procesador
Procesador Intel® Core™ i5-10400 de 10.ª generación (núcleo séxtuple, caché de 12 M, de 2,9 GHz a 4,3 GHz)
Sistema operativo
Windows 10 Home (64 bits) multilingüe (inglés, sueco, danés, noruego y español)
Tarjeta de vídeo
Intel® UHD Graphics 630 con memoria de tarjeta gráfica compartida
Memoria
Memoria DDR4 de 8 GB, 1 de 8 GB a 2666 MHz
Disco duro
Unidad de estado sólido PCIe NVMe M.2 de 512 GB
Opción del chasis
Chasis L6, PSU de 260 W, Bronze/chasis EPA


Hartelijk dank voor de hulp. :BeerChug:

Reinier

Ziet er goed uit, zolang je geen zwaardere grafische taken moet / wilt gaan verrichten want de Intel® UHD Graphics 630 heeft niet veel in te brengen.
Een simpele fotobewerking of eenvoudige game zal nog wel willen maar veel meer moet je er niet van verwachten.
Jammer dat er 1 geheugenmoduul van 8 Gb in zit, het geheugen werkt dan in single-channel.
Bij 2x 4 Gb of 2x 8 Gb gebruikt het systeem automatisch dual-channel geheugentoegang want sneller is vanwege de dubbele geheugen bandbreedte.
Verder geen op- of aanmerkingen.

Ericra

Hallo Reinier, maar dit is een desktop dus wat let me om er een 8GB memory naast te zetten? Ik heb er gewoon een losse monitor bij gekocht, ik heb alleen nog geen geluid.

Reinier

Dat uitbreiden kan uiteraard altijd, zorg er wel voor dat je exact hetzelfde merk & type module aanschaft ( i.v.m. timings en CL-waarde om wazige problemen te voorkomen ).
Het beste kun je hiervoor een foto maken van de sticker op de aanwezige module.

Voor geluid zul je een setje speakers moeten hebben of een monitor met speakers.
In het laatste geval moet je dan vaak een extra audio-kabeltje van het scherm naar het I/O paneel van de pc leggen.

Gerrit

Dell heeft uitstekende usb speakers heb ze nu nog al 15 jaar topdingen

Ericra

Citaat van: Gerrit op woensdag 21 juli 2021, 20:03:21
Dell heeft uitstekende usb speakers heb ze nu nog al 15 jaar topdingen

Ok, na even zoeken op de site heb ik een soundbar gevonden die bij de monitor past, van de drie beschikbare modellen van Dell kwam deze als beste uit de bus en die is het dus geworden. Klaar  :yay:  :BeerChug:

Reinier


Ericra

Ik heb het spul nu al een tijdje in huis en ben er op de soundbar na erg tevreden mee. Het geluid van de soundbar is ronduit slecht, er moeten dus nog nieuwe speakers komen.

Gerrit

Dell AX210 USB
deze bedoel ik
en op marktplaats heeft u ze al voor 12euro nieuw :icon_good:
gaat bij mij om het gesproken woord muziek gaat naar de stereo via blauwe tand

SMF spam blocked by CleanTalk