Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

e-mailprovider van de ontvanger het heeft geweigerd

Gestart door Nol, vrijdag 20 augustus 2021, 22:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Voorheen lukte het om vanaf mijn hotmail adres een bericht te sturen naar dat zelfde hotmail adres maar ineens niet meer.
Stuur ik het naar een ander adres  dan gaat alles goed en stuur ik vanaf een ander adres naar mijn hotmail adres dan gaat het ook goed.
Maar dus niet vanaf xxx@hotmail.nl naar xxx@hotmail.nl
Wat kan de oorzaak zijn ?

Reinier

Blijkbaar heet Microsoft die mogelijkheid geblokkeerd om overbodig verkeer ( belasting ) op de servers tegen te gaan of men heeft het getagged als mogelijke spam.
Je kunt voor een duidelijk antwoord op deze vraag beter contact opnemen met Microsoft...

Nol

Dat ga ik doen, vreemd is dat het altijd wel kon maar ineens niet meer.

Reinier

Tja, dingen in het leven veranderen, niets blijft eeuwig hetzelfde....
Er zal best een reden voor zijn dus gewoon vragen... :icon_good:

Jurjen

Normaal gesproken werkt dit gewoon. :yess:
je zou dit bv kunnen testen om vanuit je mobiel met mailadres xx naar xx te mailen.
kijken of dat wel werkt?

Dit doe ik bijvoorbeeld ook met foto's die ik heb gemaakt met de telefoon.
weet je zeker dat er iets niet fout gaat vanuit jouw kant? met het mailadres?
staat je bericht anders in postvak uit?  :icon_o_O:

of een foutmelding?

Nol

Ik heb net een mailtje vanaf mijn telefoon met als afzender mijn hotmail adres gestuurd naar mijn hotmail adres en dat werkt wel.
Zowel op de telefoon als op de PC zie ik dat die gewoon binnen komt maar dan zie ik hem 2 keer in de map verzonden staan.
Doe ik dat op de PC dan werkt het niet en krijg ik die melding.
Soms pas ik voor mijn eigen een binnen gekomen bericht aan om te bewaren en dan stuur ik dat bericht door vanaf mijn hotmail adres naar mijn hotmail adres en dan krijg ik de melding.

Jurjen

En als je het bericht niet aanpast? kun je het dan wel verzenden?

Nol

Net geprobeerd maar ook dan lukt het niet en krijg ik de zelfde melding

Jurjen

Wat je zojuist aangeeft heb ik ook getest op mijn eigen hotmail.
Bij mij werkt dit wel. bericht aangepast en doorgestuurd naar hetzelfde hotmail adres.
Waarschijnlijk doet u dan toch iets fout denk ik?

Nol

Ik snap er echt niets van maar gisteren deed ik het onbewust weer vanaf mijn telefoon en realiseer me nu dat ik geen fout melding kreeg  :icon_eek1:
Net vanaf de PC het zelfde geprobeerd en onbegrijpelijk het werkt weer.  :icon_good:
Ik zou bijna aan mezelf gaan twijfelen.
Ik heb de vraag ook op MS forum gezet en dar werd gezegd dat de instellingen pas waren aangepast om spam te voorkomen maar verder geen reacties meer gehad dus misschien dat het er wat mee te maken heeft dat het nu ineens weer wel werkt.
Hoe dan ook het werkt weer.
Hartelijk dan voor het meedenken en adviseren.  :bedankt:

Jurjen

Fijn dat het inmiddels is opgelost!
en bedankt voor het melden van de oplossing  :icon_good:  :respect:



Topic kan dicht  :slotje:

SMF spam blocked by CleanTalk