Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

HDMI werkt niet meer op laptop

Gestart door JizzyJ, maandag 08 maart 2021, 19:06:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JizzyJ

Beste mensen,

Sinds een paar maanden werkt mijn HDMI poort op mijn laptop niet meer. Dit heeft gewerkt voor jaren maar is opeens gestopt met werken. Ik heb van alles geprobeerd om dit op te lossen maar ben het spoor bijster. Ik heb bijvoorbeeld mijn videokaarten gedeactiveerd en vervolgens geactiveerd.

Ook heb ik de driver van mijn Nvidia videokaart proberen te updaten maar ik blijf hier maar de melding krijgen dat dit niet mogelijk is. Er wordt gemeld dat ik dan niet de compatibele grafische hardware heb terwijl de Nvidia site zegt dat mijn videokaart compatibel is.

Hebben jullie toevallig nog oplossingen of ideeën? Ik heb een ASUS Republic of Gamers laptop en ik heb een Nvidia GeForce GTX 960M als videokaart.

Ik hoor het graag, hiernaast super bedankt alvast voor het lezen en reageren!

John

Welk typenr heb je daarvan, en heb je al op de site van Asus gekeken voor eventuele updates :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

JizzyJ

Citaat van: John op maandag 08 maart 2021, 19:27:28
Welk typenr heb je daarvan, en heb je al op de site van Asus gekeken voor eventuele updates :icon_o_O:

Hoi John,

Bedankt voor het reageren. Ik heb inderdaad al op de ASUS website gekeken voor updates maar helaas geen updates die een verschil hebben gemaakt.

Ik heb het net wel voor elkaar gekregen om de NVIDIA driver opnieuw te downloaden maar nog steeds heb ik geen display.

Mijn typenummer van mijn laptop is: ASUS STRIX GL553VW
Ik heb hierbij een Intel i7-6700HQ en een NVIDIA GeForce GTX 960M (PCI\VEN_10DE&DEV_139B&SUBSYS_14201043&REV_A2\4&B9F75F&0&0008)

Ik hoor graag of je nog meer info nodig hebt of als je een oplossing hebt. Bedankt alvast!  :yay:


John

Andere HDMI kabel geprobeerd :icon_o_O: En als je via een systeemherstel terug gaat naar het moment dat alles werkte, kan je dat proberen, kan zomaar zijn dat een update van windows een beetje de boel in de war heeft geschopt :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

JizzyJ

Citaat van: John op maandag 08 maart 2021, 20:17:42
Andere HDMI kabel geprobeerd :icon_o_O: En als je via een systeemherstel terug gaat naar het moment dat alles werkte, kan je dat proberen, kan zomaar zijn dat een update van windows een beetje de boel in de war heeft geschopt :icon_o_O:

Ik heb inderdaad al ongeveer 5 HDMI kabels geprobeerd.
En het is al wel even geleden sinds dat het gebeurd is dus systeemherstel werkt helaas niet meer..

Heeft u toevallig ervaring met een USB of USB-C naar HDMI adapter? Want zit hier momenteel aan te denken want het kan zomaar ook een hardware probleem zijn, of gebeurd dat niet snel met HDMI poorten?

John

Wel, alles is mogelijk natuurlijk, kan ook een hardware probleem zijn, ikzelf heb daar geen ervaring mee, maar ik zie dat ze niet zo heel duur zijn :icon_biggrin1: Maar doe nog ff dit,Zet eens een weblink neer naar het hardware-overzicht van deze laptop
Dat werkt zo:

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citaat<blockquote>Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.</blockquote>

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

JizzyJ

Citaat van: John op maandag 08 maart 2021, 20:30:59
Wel, alles is mogelijk natuurlijk, kan ook een hardware probleem zijn, ikzelf heb daar geen ervaring mee, maar ik zie dat ze niet zo heel duur zijn :icon_biggrin1: Maar doe nog ff dit,Zet eens een weblink neer naar het hardware-overzicht van deze laptop
Dat werkt zo:

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citaat<blockquote>Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.</blockquote>




Helaas net gegoogled en achtergekomen dat het USB-C poort van mijn laptop het niet ondersteund om beeld door te geven dus dat is jammer.

Hierbij mijn Speccy link:
http://speccy.piriform.com/results/x0EMYpojNKNWwt7H8goh3Nd


Reinier

Gooi dat AVG er eens af en herstart de laptop.
Het voegt niets toe, belast het systeem onnodig en geeft meer "false positives" dan Microsoft Defender wat standaard in Windows 10 zit en minimaal zo goed presteert, zo niet beter.
Microsoft Defender wordt na de herstart automatisch weer geactiveerd, daar hoef je verder niets voor te doen.

Verder zie ik:
CiteerPhysical Memory
Memory Usage: 90 %
Total Physical: 7.88 GB
Zou eens in de msconfig kijken en alle onnodige zaken uitschakelen die bij het opstarten niet nodig zijn want jouw geheugengebruik zit aan de max.

De juiste driver voor jouw videochip zou deze moeten zijn, van 25 feb. j.l.

Oude video drivers verwijderen doe je bij voorkeur met DDU in Veilige Modus.

derkdejong

het kan natuurlijk óók dat het apparaat dat met hdmi met de laptop wordt verbonden feilen vertoont.....
is dat uitgesloten?

Reinier

Merk & type / model van de monitor / tv die wordt aangesloten zou inderdaad welkom zijn...

Pearl

De HDMI van een notebook wordt verzorgd door de interne GPU, in dit geval Intel® HD Graphics 530, die nVidia stuurt alleen het notebook beeldscherm aan als er met een adapter wordt gewerkt bij mijn weten.
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/88967/intel-core-i7-6700hq-processor-6m-cache-up-to-3-50-ghz.html
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/products/88345/graphics/graphics-for-6th-generation-intel-processors/intel-hd-graphics-530.html

Miss. de Intel driver herinstalleren?
Indien niet, kijk eens of er wat over staat in de logboeken.
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/596-windows-logboeken-openen-en-bekijken

lucas

Kijk eens in de Bios of  Inter Virtulization Technology uitgezet is die gebruikt nl geheugen die je beter gebruiken kunt. De VirtualBox kan uit op apparaten die niet genoeg geheugen hebben voor  virtualisaties.

Dus ga in de veilige modes start de bios op en zet Inter Virtulization Technology op disable en doe een herstart naar de normale modus.

Als dat geen solaas bied draai je laptop om je ziet een klein gaatje dan herstarten. Je kunt ook de batterij even loshalen en een paar keer op de aan en uit knop drukken dit heeft hetzelfde effect. Altijd het systeem even weer herstarten.

Vertel hoe het met het USB probleem staat.

Reinier

Gaat om de HDMI aansluiting Lucas, niet usb.... :icon_o_O:

Gerrit

#13
oud probleem is bekend bij windows.......lees maar oplossingen staan erbij

en nog een



Activating. Use the HDMI device's remote control or front panel controls to access the "Menu" utility and select "HDMI" from the "Line" or similar wording menu. Asus tablets will automatically transmit audio and video once you connect the computer to an HDMI device

JizzyJ

Super erg bedankt voor de reacties! :bedankt: :bedankt: Ik ga er dit weekend goed voor zitten en het uitproberen.

Ik heb inderdaad al uitgesloten dat het aan de monitor ligt, heb al meerdere beeldschermen aangesloten maar dat had geen effect helaas.


Hoef ik me geen zorgen te maken over dat mijn scherm niet werkt als ik de GPU drivers uninstall?

En wanneer ik de setup van Intel probeer te starten krijg ik de melding dat het stuurprogamma niet is gevalideerd door mijn computer, krijg ik deze melding niet als ik de Intel driver uninstall en dan opstart? Ik hoor het graag!


SMF spam blocked by CleanTalk