Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Gpu maakt harde lawaai

Gestart door Tolgahan, vrijdag 19 februari 2021, 21:04:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tolgahan

Hallo allemaal!

heb een vraagje... tijdens gamen word mijn gpu warm (rond de 92 graden) is dit normaal?

ik speel assassins creed unity, bij andere games zoals: fallout 4, metro exodus, had ik dit probleem niet...

Heb een GTX 1080 8 gb.

Alvast bedankt...

Gerrit

kunt wat meer vertellen over uw systeem en dan specifiek uw voeding en welke kast en uw fan's hoeveel  :icon_good:

Tolgahan

#2
Heb een foto gemaakt van me kast

Gerrit

#3
heeft het zijpaneel soms nog een fan?
uw cpu koeler zou ik toch anders plaatsen als dit mogelijk is......en wel in lijn met de achterste fan.....hete lucht koelt niet en de warmte blijft in uw kast hangen.
kunt u in uw bios kijken wat de temp waardes daar zijn......



bv mijn systeem heeft deze waardes zal nog een plaatsen dat is niet zo goed te zien

Reinier

Zou , zoals Gerrit terecht opmerkt, de cpu-koeler een kwart slag draaien zodat de lucht uit de cpu-koeler door de fan in het achter-paneel direct wordt afgevoerd.
Wellicht kun je de videokaart nog in een ander PCI-e slot plaatsen zodat er wat meer afstand ontstaat met de cpu-koeler maar dat ligt eraan welk merk & type moederbord je hebt...

Tolgahan

nee er zitten geen koelers op de zijpanelen.

graden is stabiel 35 graden, zie ik op de bios.

ik ga proberen om de cpufan anders te monteren...

Pearl

Ventilatoren voor en achter via de hardware monitor in de bios eerder harder laten draaien of door de de temp lager in te stellen of via de tool van de moederbord fabrikant.

Airflow beter maken kan een stuk schelen.

PC staat wel vrij om zijn warmte kwijt te kunnen?

SMF spam blocked by CleanTalk