Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Edge

Gestart door pels1000, woensdag 13 januari 2021, 13:36:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pels1000

Goede middag Heb een probleem mt microsoft Edge als ik edge open komt er onderin een scherm wat ik niet weg kan krijgen ik stuur een print mee voor de duidelijkheid hoop dat jullie kunnen  helpen want het is knap iritant m.v.g.Willem Pels  pels1000atziggo.nl

E-mail adres even aangepast.
Denk dat je niet op rotzooi zit te wachten  :icon_good: :icon_good:

porrelaar

Bedoel je die witte balk onderaan met informatie van Microsoft over jouw privacy? Zo ja, dan zul je toch op Akkoord moeten klikken om die mededeling weg te krijgen.


pels1000

hallo  porrelaar  ik begrijp dat ik akkoord moet gaan  en dan is de wtte balk ook weg maar als ik edge weer opnieuw opstart is hij weer terug

porrelaar

Heb jij misschien ingesteld dat alle cookies verwijderd moeten worden bij het afsluiten van Edge? Indien ja, dan zul je wanneer je Edge daarna opnieuw opent, ook opnieuw die witte balk met de vraag om toestemming/akkoord krijgen.

Zo kun je controleren of jij hebt ingesteld dat alle cookies verwijderd moeten worden bij het afsluiten van de browser:
Typ (of kopieer en plak) in de adresbalk van Edge de volgende regel:

edge://settings/clearBrowsingDataOnClose

Druk daarna op de Enter-toets
Bij mij staan dan alle schuifjes op Uit. De schuifjes zijn dan wit.
Als jij het wissen van cookies hebt ingeschakeld, dan zal het schuifje daarachter blauw zijn.

pels1000

Hallo Porrelaar  stuur een print mee ik krijg de witte balk niet weg  groet W.P.

porrelaar

Je zit in het verkeerde gedeelte te kijken, Willem.
Kopieer onderstaande regel; plak die in de adresbalk en druk dan op Enter.

edge://settings/clearBrowsingDataOnClose

Daarna zie ik het volgende:



Bij mij staan alle schuifjes op Uit. Bij jou ook? Dan is er een andere oorzaak. Gebruik jij misschien een schoonmaakprogramma dat dagelijks je browsegeschiedenis en cookies wist? Ook dan moet je iedere keer weer toestemming geven, want je toestemming wordt opgeslagen in cookies op de harde schijf van je pc. En als je die cookies verwijdert, dan krijg je iedere dag weer de vraag om akkoord te gaan.
Enkele voorbeelden van zulke opschoonprogramma's zijn: CCleaner, Advanced System Care, Wise Disk Cleaner.
Gebruik jij misschien een van die programma's of een soortgelijk programma?

pels1000

Ja ik gebruik cc cleaner

porrelaar

Je afbeelding ziet eruit zoals het hoort.

Ik heb twee vragen voor je:

1. Hoe vaak gebruik jij CCleaner? Iedere dag? Een keer per week? Een keer per maand of nog minder vaak?
2. En heb jij de gratis versie van CCleaner of de betaalde Professional versie?

pels1000

Ik gebruik hem regelmatig  soms per dag meestal een keer in de twee dagen en ik heb de professional

porrelaar

Jij gebruikt CCleaner wel erg vaak. Ik doe dat niet vaker dan eens per maand of eens in de twee maanden. Dat vind ik genoeg. Iedere keer als je CCleaner gebruikt worden de tijdelijke bestanden en je cookies gewist. Dat betekent dat jij steeds weer akkoord moet gaan met plaatsing van cookies. En daarom zie jij iedere keer weer die witte balk onderaan als jij Edge opent.

Op een van mijn pc's heb ik ook de Professional versie van CCleaner. In de Professional versie kun je instellen dat na afsluiten van de browser deze automatisch opgeschoond wordt. Dat ziet er in de instellingen zo uit:



Als jij dat zo hebt ingesteld dan hoef je CCleaner niet eens meer te openen. Na afsluiten van Edge worden de cookies dan altijd gewist.
CCleaner start namelijk standaard tegelijk op met Windows. Het programma CCleaner werkt dan op de achtergrond. Zelf vind ik dat niet goed. Daarom heb ik ervoor gezorgd dat CCleaner niet automatisch opstart met Windows. Dat kun je regelen in CCleaner zelf, maar je kunt het automatisch mee opstarten van CCleaner ook uitschakelen via Taakbeheer:
Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk.
In het contextmenu klik je dan op Taakbeheer
Als je het tabblad Opstarten niet direct ziet staan, dan klik je eerst (links onderaan in dat venster) op Meer details.
Klik daarna op het tabblad Opstarten
Zoek in die lijst het programma CCleaner op.
Als CCleaner op Ingeschakeld staat, dan selecteer je CCleaner (door erop te klikken) en dan klik je rechts onderaan op Uitschakelen:



CCleaner zal voortaan niet meer automatisch opstarten met Windows, maar je kunt het programma altijd nog zelf openen.

Het is beter om de opschoning niet automatisch uit te laten voeren, maar dat handmatig te doen. Dan kun je namelijk zelf bepalen welke cookies behouden moeten blijven.
Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd: https://www.ccleaner.com/docs/ccleaner/ccleaner-settings/choosing-which-cookies-to-keep
Die uitleg is in het Engels, maar Edge zal zelf aanbieden om die pagina voor jou te vertalen:



Het is een heel verhaal, maar het komt erop neer dat jouw probleem volgens mij wordt veroorzaakt door het gebruik van CCleaner.

pels1000

meneer Porrelaar  ik heb al de instellingen  zo gezet als aanbevolen  maar het helpt niet  we stoppen er mee  ik klik het witte vlak wel weg 
hartelijk dank voor de vele moeite die u heeft gedaan .Ben ik heel blij mee  met vriendelijke groet  Willem Pels {ps blijf gezond} :icon_biggrin1:

lucas

CCleaner ? gebruik iPrivazer die is 3 keer grondiger en veiliger als CCleaner.
https://privazer.com/nl/

SMF spam blocked by CleanTalk