Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Thunderbird-mail komt niet binnen

Gestart door Herma, dinsdag 01 december 2020, 11:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herma

Ik kan geen e-mail meer ontvangen/verzenden met Thunderbird. Op iPad en iPhone komt de post wel gewoon binnen.
Wat gaat er fout?

Reinier

Wat gaat er fout..... :abra_cadabra: :abra_cadabra: glazen bol is stuk, geen idee wat er fout gaat...
Zonder vermelding van eventuele foutmeldingen valt er geen zinning woord over te zeggen..

Sinds wanneer heb je dit probleem dan..?
Welk Antivirus programma gebruik je..?
Zijn er vóór dit probleem toevallig updates geïnstalleerd ( van Windows of je virusscanner )..?

Herma

#2
Het probleem is sinds vandaag.
Als Antivirus programma gebruik ik ESET. Daarvan was vandaag een update (zie ik nu).
Hierbij enkele screenshots.

Herma

Er staat bij Windows wel een update klaar om te downloaden en te installeren: "Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 20H2".
Is dit misschien de (grote?) najaarsupdate.....?

Reinier

Het probleem is ESET, gisteren een oud collega hetzelfde probleem met Thunderbird.
Zet de Antispam functie uit, dan is het probleem opgelost.
Die heb je zo wie zo niet nodig omdat je provider ook filtert op spam.

Die Windows-update heeft er niks mee van doen, 100% gegarandeerd.

Herma

Heb de Antispam functie uitgezet. E-mail komt niet binnen en ook weer dezelfde foutmelding bij versturen. Zowel programma als Windows opnieuw opgestart.
Heb op één plek de functie uitgezet (zie bijlages en rode pijl). Moet het misschien op meer plekken?

Reinier

Geen idee, ik gebruik geen ESET en mijn oud collega kan ik niet bereiken om te vragen welke instellingen er aangepast moesten worden.
Wellicht kun je hier iets mee : https://help.eset.com/emsx/7.1/nl-NL/idh_config_server_antispam.html

Anders bel je ze: https://www.eset.com/nl/over/contact/

Herma

#7
Oké. Bedankt voor het meedenken en de info.

Heb ESET gebeld. Probleem opgelost via een toegestuurde link met handleiding. Had met SSL/TLS (aan/uit) te maken :zwaai:.

Reinier

Oké, duidelijk maar wel een vreemde zaak want dat is een instelling in de server-instellingen van het mail-programma....
Dat verandert niet uit zichzelf en heeft ook niks met de update van ESET te maken...

Fijn dat het weer werkt in elk geval en dat je de oorzaak weet.
Iets om te onthouden, mocht het ooit weer voor komen... :yess: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk