Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Er is onvoldoende geheugen of schijfruimte.

Gestart door c@rl@D, donderdag 08 augustus 2019, 09:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

c@rl@D

Er is onvoldoende geheugen of schijfruimte. Het gewenste lettertype van niet in Word worden weergegeven.
Wij krijgen af en toe deze melding bij het afdrukken van een prijskaart.
Op internet opgezocht, maar daar zijn de meeste oplossingen zo ingewikkeld, dat ik denk dat moet makkelijker.
Iemand stelde voor dat het een fout in een Font was en dat je Word moet herstellen met deze tool;
https://www.remorepair.com/nl/windows/repareren-fout-microsoft-word-2013-onvoldoende-geheugen-of-schijfruimte.html
Mijn vraag is of ik deze link veilig kan gebruiken?
Of weet iemand een andere, niet te moeilijke, oplossing?

Reinier

Ik zou voor deze link gaan....
Is een officiële Microsoft pagina en niet 1 van een repair-tool als Remo Repair.
Die willen je iets verkopen wat je niet nodig hebt want alle herstel- / reparatie mogelijkheden kun je vanuit de pc zelf doen, daar heb je geen wazig programma voor nodig  :icon_good:

c@rl@D

Gaan we vrijdag even proberen (dan ben ik op de zaak) Ik meld hoe dat afloopt. Dank voor de snelle reactie :icon_biggrin1:

Reinier

Geen punt, succes daarmee  :icon_good:

Mocht deze herstel-optie geen resultaat opleveren, controleer dan betreffende pc op conditie van de HDD ( m.b.v. CrystalDisklnfo ) aangezien dit probleem ook veroorzaakt kan worden door een HDD die aan het einde van zijn leven komt.
De uitkomst van CrystalDisklnfo moet "goed" ( kleur blauw ) zijn, elke andere uitkomst of kleurweergave ( geel of rood ) betekent HDD vervangen !

c@rl@D

Het herstelprogramma gedraaid en vooralsnog lijkt het probleem opgelost.
Voor de zekerheid ook het CrystalDiskinfo gedraaid, uitslag was blauw! Dus dat is ook OK.
Laten we hopen dat het probleem wegblijft, dus zover weer heel erg bedankt!

Reinier

Schijf is in prima conditie, geen probleem.
Fijn te horen dat het probleem verholpen lijkt, laten we hopen dat het zo blijft  :icon_good:
Bedankt voor de terugkoppeling en een fijn weekend verder  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk