Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Kan bepaalde websites niet bezoeken

Gestart door Marike, maandag 31 mei 2021, 00:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Het ligt eraan wat jij als "heel oud" beschouwd..?
De laatste 10 jaar zijn vrijwel alle routers uitgerust met Gb netwerkpoorten...
Dus ik verwacht niet dat daar het probleem zit wat betreft de snelheid.
Of je moet tussen router en pc nog een oude 100 Mbit netwerk-switch gebruiken, dat zou wel een oorzaak van de lage snelheid kunnen zijn.
Of heb je nóg een router tussen de pc en dat Ziggo-ding op je laatste foto aangesloten..?

Marike

#31
Ja die zit er ook bij.
Die is alweer van 2010 zie ik op het www  :icon_eek1:

Telefoon, schemerlampje, dvd spelert, tv, modem, router en het Humax kastje van de tv zitten er.

Reinier

Dat TP-link ding, is die alléén voor WiFi..?
Zo ja, wat is het type / model van dat ding..?

Waar is die pc nou op aangesloten dan, op dat witte Ziggo-ding of op die TP-link..?

Marike

De tp-link zit aan de stroom en met een kabel naar dat witte Ziggo ding. Zo stond het in de handleiding van dat Ziggo ding. En de computer zit met een kabel aan dat Ziggo ding. En mijn laptop en mijn broers pc hebben zo'n tp-link stickje.

Marike


Reinier

Die Ziggo Connectbox heeft zelf toch ook WiFi...?
Waarom dan een 2e router aansluiten..?
Je hebt nu dus waarschijnlijk 2 verschillende netwerken ( router achter router = NAT achter NAT )
Dat kan heel goed de reden zijn waarom bepaalde websites niet bereikbaar zijn.

Heb je op 1 van beide routers de DHCP-server uitgezet..?
Ik denk dat jouw probleem is opgelost als je die Ziggo-box in bridgemodus laat zetten en alles via de TP-link laat lopen zoals ik reeds eerder opmerkte.

Marike

Ga ik dat eens proberen en haal ik dst TP-link kastje eruit. Ik wist niet dat dat andere ding van de Ziggo alles in 1 was. Ik heb het destijds aangesloten zoals het in het boekje stond. En ik kan me niet herinneren dat ik DHCP heb uitgezet.

Reinier

Meer info over die connectbox hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems

Hiermee moet het wel lukken denk ik zo..
Lees vooral de delen over WiFi even goed door...

Marike

Ik vermoed dat het probleem is opgelost door dat TP link kastje ertussen uit te halen (kliko!)
De vaste computer heeft een nieuwe snellere kabel en doet het ook weer naar behoren.
Ik zal het nog even in de gaten houden maar ik heb zo het idee dat het is opgelost.

Zijn updates echt belangrijk?
Anders laat ik dat gewoon lekker uit staan.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Reinier

Jazeker zijn updates belangrijk...Windows is zo lek als een mandje...
Wil je veilig internetbankieren etc.....? Dan updaten.
Overigens wordt je op termijn gedwongen te updaten omdat de ondersteuning van een Windows-versie gewoon ophoudt dus....

SMF spam blocked by CleanTalk