Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Geen geluid PC

Gestart door Ghelsing, vrijdag 19 februari 2021, 20:06:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ghelsing

Ik heb een nieuwe pc met Windows 10, Nu krijg ik geen geluid/muziek e.d. uit mijn pc.
(zie printscreens)

Grt  Gerard

Reinier

Hoe heb je die monitor aangesloten dan...?
Scherm heeft een audio ingang voor een pc ( daarvoor heb je dus een apart audio-snoer nodig ) en een hoofdtelefoon uitgang.
Er zitten dus geen luidsprekers in deze monitor en dus als je geen luidsprekers op de pc hebt aangesloten hoor je logischer wijs dus geen geluid.

Ghelsing

Het is een Philips 273V7QDAB 27 inch Full HD IPS monitor
aansluiting met HDMI Kabel.

Ghelsing

Maar dan moet ik toch wel op een draadloze speaker JBL boom Bluetooth geluid krijgen

Gerrit

sluit u eens een koptelefoon aan hoort u dan geluid op de monitor?
deze bezit enkel een 3.5 aansluiting.

Reinier

Citaat van: Ghelsing op vrijdag 19 februari 2021, 21:22:54
Maar dan moet ik toch wel op een draadloze speaker JBL boom Bluetooth geluid krijgen

Dan zal je eerst deze BT adapter als audio uitvoer apparaat moeten instellen i.p.v. de monitor èn je moet de speaker eerst koppelen met de laptop....
Zonder koppeling en niet de juiste instellingen geen geluid.

Wat is het merk & volledig typenummer / modelnummer van deze pc..?

Ze eens een weblink neer naar het hardware-overzicht van deze pc..?
Dat werkt zo:

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.


Ghelsing


Reinier

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom heb je in hemelsnaam AVG geïnstalleerd...?
Dit is 1 van de meest onbetrouwbare gratis virusscanners gezien het aantal "valse positieve meldingen"..
Daarbij is het compleet overbodig, Windows Defender, wat standaard in elke Windows 10 zit. wordt al een aantal jaren als 1 van de 10 beste antivirus-programma's getest.
Mijn advies: verwijder AVG en gebruik gewoon Windows Defender, verlaagt ook de systeembelasting.

Uit het Speccy rapport blijkt ook dat er een aantal beveiligings-updates ontbreken dus los ook dat op door handmatig Windows Update te starten.

Verder zie ik in het rapport een "Realtek RTL8187B Wireless 802.11b/g 54Mbps USB 2.0 Network Adapter" uit het jaar 0....???
Je had toch een nieuwe pc...?  Waar komt deze vandaan..?
Ding is meer dan 10 jaar oud en veeeeel te langzaam voor een moderne pc en moderne internet-aansluiting....

Deze pc heeft maar 2 netwerk-adapters, die verouderde WiFi-stick en een onboard Realtek ethernet-adapter.
Deze pc beschikt niet over Bluetooth, en dus kun je ook geen Bluetooth speaker aansluiten of koppelen en dus heb je geen geluid.

Ghelsing

Goed dat je dat allemaal gezien heb, Ik heb de pc nu 3 weken splinternieuw gekocht,
Ik leg het voor aan de pc leverancier, en die moet het oplossen .
Hij is hier nog niet klaar met me.
Ik voel me eigenlijk opgelicht.
Bedankt in ieder geval, en je gaat het horen van me.

Groet Gerard

Pearl

In nieuwe desktop PC's zit zelden een BT optie, in notebooks wel.
Dus de specs van de PC eerst nakijken, hier kan de leverancier weinig aan doen mits je had aangegeven dat er een BT op moest zitten

Reinier

Ben benieuwd te horen of je een link kunt delen naar de pagina waar deze pc wordt aangeboden..?
Zou die wel eens willen bekijken..?

Ghelsing

Dit is alles van info.

(zie printscreens)


Reinier

Daar wordt dus niet gesproken over Bluetooth..
Naar mijn mening heb je geen poot om op te staan...
Je zult er een setje speakers bij moeten kopen om geluid te krijgen, of een koptelefoon aansluiten of, en dat is een 3e mogelijkheid:
een Bluetooth usb-adapter aanschaffen waarmee je die JBL-speaker kunt pairen voor geluidsweergave.
Iets als dit: https://tweakers.net/bluetooth-en-ir-dongels/vergelijken/

Kies een zo hoog mogelijk Bluetooth versie ( in elk geval hoger dan v 4.0 ).

Pearl

Indien het deze is kun je er ook met een 3,5mm stereo jack kabel een verbinding maken met de audio uitgang.
Miss. zit die er bij?
https://www.jbl.nl/bluetooth-speakers/JBL+BOOMBOX.html

Ghelsing

Ik ga de pc aan laten passen,
Bedankt voor de hulp

Grt  Gerard

SMF spam blocked by CleanTalk