Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

openen van webpagina's loopt vast als de laptop enige tijd heeft aangestaan

Gestart door Leonardo1958, donderdag 19 maart 2020, 00:59:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonardo1958

Beste forumleden, een vraagje waar ik al een hele tijd mee zit.

Als ik 's morgens mijn laptop aan zet en de websites open waar ik bijvoorbeeld de data voor mijn stamboomonderzoek kan opzoeken gebeurt het heel vaak dat ik enkele uren later geen nieuwe webpagina's meer kan openen. Meestal heb ik meerdere webpagina's (stuk of vier) tegelijk open staan. Ik gebruik Firefox en heb Windows 8.1.

Linksonder in mijn scherm zie ik dan dat er allerlei handelingen worden uitgevoerd: verbindingen maken, TLS handshakes, alles passeert de revue maar de webpagina wordt niet geopend, uiteindelijk krijg ik de mededeling dat de server niet gevonden kan worden. Webpagina's die ik op dat moment open heb staan kan ik vervolgens nog wel gewoon blijven gebruiken om bijvoorbeeld stamboomgegevens op te vragen (geboorteakten etc), maar als ik zo'n pagina probeer te verversen loopt ook die vast. Open webpagina's kan ik dus wel gebruiken maar ik kan geen webpagina meer openen of verversen.

Het enige dat er dan op zit is de computer helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten. Dat is erg lastig omdat er dan ook soms automatisch updates geïnstalleerd worden, en ik sowieso alle webpagina's en software weer opnieuw moet opstarten, dan kan ik maar zo een half uur kwijt zijn voor ik weer kan werken. Als ik dan alsnog de betreffende webpagina's probeer te openen gaat het wel in een keer goed. Maar dit gebeurt dus meerdere keren per dag. De wifi-verbinding is al die tijd maximaal.

Is dit een bekend probleem van Firefox, of is er iets anders aan de hand? Wie kan me helpen?

Met vriendelijke groet,
Leo

Reinier

Het klinkt mij mer in de oren als een probleem met de driver van je WiFi kaart.
Je kunt eens proberen om deze uit Apparaat-beheer te verwijderen ( incl. stuurprogramma als dat wordt gevraagd ) en de laptop opnieuw op te starten.
De WiFi kaart zal dan opnieuw geïnstalleerd worden.
Kijk of dat verbetering oplevert, dan wel jouw probleem oplost ?

Probeer ook eens de laptop met een netwerkkabel aan te sluiten...
Als het probleem zich dan niet voor doet weet je dat je het in de WiFi verbinding moet zoeken.

Firefox is mijn standaard systeembrowser, heb er totaal geen probleem mee, niet onder Win7 en niet onder Win 10.

Puur uit nieuwsgierigheid:  wil je vertellen waarom je nog op Win 8.1 zit i.p.v. Win 10..?
De upgrade naar Win 10 kun je nog steeds gratis doen, ook met behoud van bestanden ( data )...
Uiteraard is het wel sterk aan te bevelen om regelmatig een backup ( liefst 2 ) te maken voor het geval dat...

Gerrit

en betreft de ecohuftermodus die uw harde schijf in slijt(slaap)stand zet, uw bent bezig de schijf gaat in eco stand en tja duurt even tevens werken de usb poorten ook niet.....handig toch?
slechts het scherm uit na 30 minuten geen gebruik.
zal uw pc van opknappen jaag de eco terroristen uit uw pc slijtage word een minimum en dat scheelt enorm in de kosten :icon_good:

Leonardo1958

Hallo Gerrit, in het kader van mijn vraag begrijp ik jouw heftige reactie niet zo goed. Ecohufters? Als je wilt reageren op mijn vraag, kun je dan in die reactie je persoonlijke mening over mensen die met het klimaat begaan zijn hier buiten laten? Omdat ik me zelf heel erg zorgen maak over klimaat en me ook aktief bezig hou met klimaatsveranderingen vind ik dit een hele nare opmerking, waarvan ik me afvraag waarom dat in dit forum thuis hoort. Je reactie geeft bovendien geen enkel antwoord op mijn vraag.

Met vriendelijke groet,
Leo

Leonardo1958

Hallo Reinier,
Kan ik zonder problemen de wifikaart de-installeren? Ik bedoel, kan ik er 100 % zeker van zijn dat de kaart opnieuw geïnstalleerd wordt als ik de laptop opnieuw opstart? Als dat n.l. om wat voor reden dan ook niet gebeurt ben ik nog veel verder van huis, mijn laptop is mijn enige toegang tot internet die ik beschikbaar heb. Zonder wifikaart kan ik dan ook dit forum niet meer bereiken voor hulp. Een netkabel kopen om alleen te checken of het aan de wifi ligt is me te duur en bovendien onpraktisch aangezien de modem te ver van mijn werkplek hangt, in de nabijheid van de modem is geen plek waar ik de laptop dan kan neerzetten. (Op de grond is geen optie omdat de hond dan aan de kabel gaat kauwen.)
Wil dus eerst even heel zeker weten of de wifikaart automatisch geïnstalleerd wordt als ik de laptop opstart.

Dank alvast!
Met vriendelijke groet,
Leo

Gerrit

als u gevraagd had wat ik precies bedoelde had u antwoord gekregen, lees nu nog eens goed wat er staat betreffende uw interne pc (hardware) :koffielezen:

Reinier

Leo, je kunt, voor alle zekerheid, de driver voor je WiFi-kaart ook downloaden van de support website van de laptop fabrikant.
Deze driver zet je dan op een usb-stick of willekeurige map op je HDD.

Win 10 heeft standaard een enorme hoeveelheid stuurprogramma's geïntegreerd dus na opstarten zal de juiste driver opnieuw geïnstalleerd worden.
Mocht dit, om wat voor reden dan ook, niet gebeuren, dan kun je altijd de driver die je gedownload hebt installeren, dan heb je 100% weer de beschikking over WiFi.

SMF spam blocked by CleanTalk