Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PC maakt usb geluiden tijdens screensaver

Gestart door maylo, maandag 17 juni 2019, 18:28:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maylo

ik heb net een nieuwe pc en wanneer de screensaver aan gaat komt er om de paar minuten het geluid dat je hoort als je een usb apparaat er uit haalt
weet iemand hoe ik dit oplos?

Reinier

Heb je toevallig een monitor met usb-aansluitingen erop..?
Zo ja, haal de usb-kabel daarvan eens uit de pc..
Anders heb ik zo even geen idee waar je dit moet zoeken.

maylo

Citaat van: Reinier op maandag 17 juni 2019, 21:33:27
Heb je toevallig een monitor met usb-aansluitingen erop..?
Zo ja, haal de usb-kabel daarvan eens uit de pc..
Anders heb ik zo even geen idee waar je dit moet zoeken.
nee ik heb geen usb monitor
het enige wat ik gebruik is een usb muis meer niet

maylo

weet iemand anders misschien wat het is?

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_tp-winipp/in-windows-10-device-connectdisconnect-sound-plays/cc79fbe9-1932-4916-8094-dfe75f5e5738
heb wel dit gevonden
maar het is al een oude post met veel verschillende oplossingen die niet werken
en mijn engels is ook niet zo best dus word er ook niet veel wijzer van

Reinier

Om welke pc ( merk, type / model )  gaat het..?
Welk merk & type monitor wordt er gebruikt..? Hoe is deze aangesloten ( HDMI, Display-port, DVI ) ?

derkdejong

krijg je dan ook meldingen te zien rechtsonder?
andere screensaver zelfde verschijnselen?

maylo

Citaat van: Reinier op zondag 23 juni 2019, 06:26:10
Om welke pc ( merk, type / model )  gaat het..?
Welk merk & type monitor wordt er gebruikt..? Hoe is deze aangesloten ( HDMI, Display-port, DVI ) ?
https://www.computergalaxy.nl/index.php?_route_=Desktops/intel-desktops/DESKTOP-i5-8400-240GBSSD-8GB
het gaat om deze pc
monitor is een HP L1940T deze had ik op me oude pc ook en had daar het probleem niet
en met een vga aansluiting
Citaat van: derkdejong op zondag 23 juni 2019, 12:32:22
krijg je dan ook meldingen te zien rechtsonder?
andere screensaver zelfde verschijnselen?
nee krijg geen melding rechtsonder

Reinier

Monitor beschikt dus wèl over een usb-hub volgens de specificaties, ik denk dat je het het probleem daar in moet zoeken.
Makkelijkste controle:  sluit een andere monitor aan zonder usb-hub en kijk of het daarmee is opgelost ?

maylo

Citaat van: Reinier op maandag 24 juni 2019, 05:34:42
Monitor beschikt dus wèl over een usb-hub volgens de specificaties, ik denk dat je het het probleem daar in moet zoeken.
Makkelijkste controle:  sluit een andere monitor aan zonder usb-hub en kijk of het daarmee is opgelost ?
ik heb het met een dell monitor geprobeerd en het geluid komt nog steeds random voor

Reinier

Kijk in Apparaartbeheer of er gele uitroeptekjens staan, zo ja, installeer dan de missende driver ( via Win update of van de site van de moederbord-fabrikant ).
Zo niet, dan terug naar de winkel, je hebt tenslotte garantie, laat de leverancier het dan lekker voor je oplossen..?

maylo

Citaat van: Reinier op maandag 01 juli 2019, 18:25:42
Kijk in Apparaartbeheer of er gele uitroeptekjens staan, zo ja, installeer dan de missende driver ( via Win update of van de site van de moederbord-fabrikant ).
Zo niet, dan terug naar de winkel, je hebt tenslotte garantie, laat de leverancier het dan lekker voor je oplossen..?
geen !'s in apparaatbeheer en heb contact ge zocht met de leverancier , ik heb hem online gekocht dus hoop niet dat ik hem terug moet sturen

Reinier


Frank

Heb hetzelfde eens gehad en opgelost door via configuratie scherm onder Energie Opties de standby modus etc. uit te schakelen.
Op een of andere manier lijkt het er op dat de pc in slaapstand wil en wanneer USB uitgeschakeld wordt een USB apparaat de pc weer uit de slaapstand haalt. Dan krijg je steeds die geluiden.
Met het aanpassen van het energie schema was het opgelost !

maylo

Citaat van: Frank op donderdag 04 juli 2019, 23:02:11
Heb hetzelfde eens gehad en opgelost door via configuratie scherm onder Energie Opties de standby modus etc. uit te schakelen.
Op een of andere manier lijkt het er op dat de pc in slaapstand wil en wanneer USB uitgeschakeld wordt een USB apparaat de pc weer uit de slaapstand haalt. Dan krijg je steeds die geluiden.
Met het aanpassen van het energie schema was het opgelost !
dus je beeldscherm gaat nu niet meer in rust stand (dat hij gewoon zwart wordt) ?
als het geluid komt blijft het scherm bij gewoon zwart bij mij dus hij gaat niet uit de slaap stand


Reinier

Screensaver is iets compleet anders als slaapstand !
Maak eens duidelijk wat je bedoelt..?

SMF spam blocked by CleanTalk