Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Scherm werkt niet met dvi-d

Gestart door Robert, donderdag 06 september 2018, 21:35:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert

Beste lezers,

Ik heb de MSI optix mag24c monitor aangeschaft en wil deze als hoofdmonitor gebruiken in mijn triple monitor setup. Ik heb een Asus Radeon RX 460 graphic card met 1 hdmi, display port en dvi-d input. Op 1 scherm zit alleen vga, dus gebruik ik een vga - hdmi adapter en op mijn 2e scherm zit hdmi, vga en een display port dus gebruik ik de display port. En nu wil ik op mijn nieuwe scherm dvi-d gebruiken. Maar zodra ik mijn computer opstart (met alleen dvi-d aangesloten) krijg ik mijn moederbord laad scherm (weet niet helemaal hoe ik het moet verwoorden) en vervolgens gaat mijn scherm zwart. Vanaf dit moment werkt heel het scherm niet meer. Ik moet erbij zeggen dat ik wel een single-link dvi-d kabel in een dual-link dvi-d aansluiting gebruik. Ik heb al geprobeerd om mijn drivers opnieuw te installeren, maar dit werkte niet. Heeft iemand een oplossing voor mij? Bij voorbaat dank!

Groet,

Robert

Reinier

Single Link DVI ondersteunt een maximale resolutie van 1920x1200 @ 60 Hz, Dual Link gaat tot maximaal 2560x1600 @ 60 Hz.

Verder heb je uiteraard de meest recente driver nodig en moet je "Eyefinity" instellen in het configuratie-scherm van het stuurprogramma.
Het gebruik van verloopjes ( zoals de HDMI naar VGA adapter ) moet je zoveel mogelijk voorkomen, deze bevorderen de beeldkwaliteit en een probleemloze werking vaak niet echt.

Overigens moet je geen wonderen verwachten van de game-ervaring van deze kaart, de meest recente A-titels zul je vaak max. op medium kunnen spelen omdat de kaart gewoon niet krachtig genoeg is en Vram ( videogeheugen ) tekort komt.
Bij hogere instellingen zul je waarschijnlijk last krijgen van lage fps of frame-drops.


Robert

#2
Als ik inderdaad eyefinity gebruik werkt het wel. Maar dan is het 1 groot display. Kan ik ze niet als 3 losse monitoren gebruiken?

Reinier

Dat is een kwestie van proberen, daarvoor moet je de Windows-instellingen aanpassen..
Meer daarover in deze artikelen:
Link 1]
Link 2
Link 3

SMF spam blocked by CleanTalk