Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Kan Office 2007 niet installeren op WIN 10.

Gestart door Rigoberto, dinsdag 16 oktober 2018, 13:23:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rigoberto

Na een recente herinstallatie van windows (met behoud persoonlijke bestanden) getracht Office 2007 Prof. te installeren. Lukte met geen mogelijkheid. Gedaan normaal 2x klikken op het exe-bestand, mislukt. Daarna als Administrator uitgevoerd, mislukt. Middels comptabiliteits-modus (als Vista SP2) eveneens, mislukt. Begin van de installatie gaat goed, tot een bepaald punt, ik weet niet wáár, einde verhaal. Vlak na de herinstallatie wel getracht te installeren, maar het programma toegeleverd door ASUS WPS (van Kingsoft) maakte zich meester van de installatie, hetgeen niet door mij gewenst was. Verwijderd mbv Revo. Het programma van Kingsoft verwijderd (Revo), steeds opnieuw opgestart na de wijzigingen. Ccleaner uitgevoerd met zowel de normale schoonmaak als de register schoonmaak. Ook daarna géén resultaat. Gaarne enig idee hoe dit op te lossen, liefst zonder herinstallatie Windows 10.
Heb ook dit artikel gelezen, maar kan het niet uitvoeren omdat dit een schone install is. https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=153.msg1290#msg1290

Reinier

Blijkbaar zijn er toch mappen en/of bestanden van eerdere / andere installaties achter gebleven die het installatie-proces in de weg zitten...
Onder "Map-opties" in de verkenner kun je "verborgen mappen weergeven" aanzetten.
Doe dat, en controleer daarna in Program Files (x86) , Program Data, Appdata ( verborgen systeem-map onder /Gebruikers/jouw naam ) of alle mappen / verwijzingen naar de eerdere installaties weg zijn.
Zo niet, verwijder ze alsnog....
Schoon daarna nogmaals het register op met Ccleaner en herstart en probeer nogmaals de installatie te starten.

Als dat nog steeds geen effect heeft, dan zie ik geen andere optie dan:
a) Windows opnieuw instellen
b) schone installatie.

Rigoberto

Dankje Reinier, standaard installeer ik de programma's "als administrator" en met "verborgen bestanden"áán. Merk ook dat andere installaties problemen hebben en niet werken. Maar zal toch je aanbeveling opvolgen. Anders zit er niets anders op dan een herinstallatie.

Reinier

Als je buiten Office ook met andere pakketten problemen hebt zijn "overblijfsels" niet de oorzaak maar denk ik eerder aan een beschadigd / corrupt register.
Als je daar geen ( schone ) backup van hebt is daar helaas niets aan te doen, dan rest alleen een her-installatie voor zover ik weet.
Helaas kan ik je niet zeggen of met "Windows opnieuw instellen" ook alle registerfouten worden gecorrigeerd, zover ben ik nog niet geweest... :redface:

SMF spam blocked by CleanTalk