Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Geen netwerk, wel internet

Gestart door Tommie, woensdag 17 oktober 2018, 21:18:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tommie

Hallo, Sinds een tijd geeft mijn laptop aan geen netwerk verbinding te hebben (geel sterretje; "niet verbonden, erzijn verbindingen beschikbaar"). kijk in het netwerkoverzicht dan ben ik wel wel verbonden met mijn router/modum en ik kan ook gewoon zonder probleem op internet. Tegelijkertijd wordt er in hetzelfde scherm gezegd dat ik niet verbonden ben. Het probleem is dat sommige programma's melden dat er geen ineternetverbinding is en dus hun werk niet kunnen doen.
systeem: Win 7 Home Premium, 64 bit.
Het netwerkcentrum toont ook geen actief netwerk en laat een rood kruis zien tussen pc en internet.
Nogmaals, ik kan gewon zonder problemen internetten.
zie bijlage met screenprints ter verduidelijking.
Heb reeds naam veranderd van mijn router met de hoop dat er bij het opnieuw verbinding maken een thuisnetwerk werd aangemaakt, maar helaas.
Wie weet raad?

Reinier

Vertoont de laptop dezelfde kuren als je bij iemand anders aanmeld op het WiFi netwerk..?
Al eens geprobeerd om alle gevonden netwerken te "vergeten" en de gegevens weg te gooien..?
Staat de WiFi verbinding ingesteld als "Openbaar" of "Particulier / Privé" netwerk...?
Staan er gele driehoekjes in Apparaatbeheer...?

PS: in het vervolg screenshot toevoegen als bijlage in de vorm van afbeeldingen, niet als word-document s.v.p.

Tommie

Aanmelden bij iemand anders op het wifi netwerk moet ik uitproberen
Netwerk verijderen en opnieuw verbinding maken helpt niet. Er wordtook niet gevrgaad om in te stellen als thuisnetwerk, hij vraagt enkel om de wifi sleutel.
Wifi verbinding staat ingesteld als openbaar, ik kan dit ook niet wijzigen, heb geprobeerd om dit met GPedit te doen, maar krijg dan bij installatie de melding dat ik hier geen rechten voor heb (wel als administrator uitgevoerd).
Er staan geen gele driehoekjes in apparaatbeheer.

Reinier

Een WiFi netwerk instellen als openbaar of privé doe je op deze manier....

Probeer dat en laat even weten of dat je probleem oplost..?
Anders even bij een vriend, familie-lid o.i.d. proberen en kijken of je dezelfde problemen ondervindt....

Tommie

Helaas werkt het omzetten naar thuisnetwerk in Win 7 niet op deze manier. Wellicht heb je hier nog een andere tip voor.

Reinier

Hier een uitleg voor alle Windows-versies vanaf Win Vista hoe je dat doet, dus ook voor Win 7  :icon_good:

Paris

Bedankt ik ga het proberen! Ik heb deze laptop al een tijd niet meer gebruikt.

SMF spam blocked by CleanTalk