Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hardeschijf partitie samenvoegen

Gestart door Patriickz, dinsdag 09 april 2019, 01:35:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patriickz

Hallo allemaal,

Ik heb (waarschijnlijk) een redelijk simpele vraag voor de meesten van jullie. Ik heb een hardeschijf en SSD(windows staat hierop). Op de harde schijf zitten nu 3 partities. Meeste linkse van 500 MB, de "main" van ongv 900gb en de meest rechter recovery. Ik wil graag de meeste linkse samenvoegen met de middelste(main). Nu lukt dat niet. Ik heb gezien dat wanneer de niet toegewezen ruimte staat van de partitie waar je hem op wil hebben dat het dan wel heel makkelijk lukt. Weet iemand hoe ik die partitie samen krijg met de main zodat ik dus nog maar 2 partities heb. 1 van 900gb en een recovery gedeelte.


Met vriendelijke groet,

Patrick

Patriickz

Ik bedoel natuurlijk: "Ik heb gezien dat wanneer de niet toegewezen ruimte RECHTS staat van de partitie waar je hem op wil hebben dat het dan wel heel makkelijk lukt".

Reinier

Maak eens een screenshot van "Schijfbeheer" waarop zoals de HDD als SSD te zien zijnen plaats die..?
Wel leesbaar a.u.b.

Screen zou er zo uit moeten zien:

Patriickz

Hoi Reinier,

Ten eerste ontzettend bedankt voor de snelle reactie!
Bij deze de screen. Ik kan dus wel een letter toewijzen aan de " unallocated space" maar ik wil het graag bij de primaire partitie toevoegen.


Met vriendelijke groet,

Patrick

Reinier

Wat je gedaan hebt is niet slim en feitelijk zinloos...
Met 500 Mb win je niks aan schijfruimte op een HDD van 1 Tb...je praat dan over 0,0005% extra ruimte..?
Daarbij, in die partitie van 500 Mb staat vaak systeeminformatie van Windows opgeslagen ( verborgen bestanden ) die nu weg is...
Dit kan tot behoorlijke problemen leiden.

Afijn, je moet de primaire partitie van Disk1 nu kunnen vergroten met de unallocated space d.m.v. schijfbeheer, dus geen schijfletter toevoegen maar partitie G vergroten.
Als dat in Schijfbeheer niet wil kun je de gratis versie van Minitool daarvoor gebruiken  :icon_good:


Patriickz

Hoi Reinier,

Dat staat op de meest rechter, healthy recovery partition. Ik heb dit natuurlijk wel gecheckt he voordat ik 't verwijderd heb, weet wel wat ik doe haha. De unallocated space stond eerst namelijk erin als D. En het was letterlijk gewoon een extra letter die helemaal leeg was, ook verborgen bestanden. En ja 't is qua schijf winst inderdaad vrij nutteloos maar niet voor mijn autisme hahaha. Nee haha ik heb liever gewoon niet 3 letters waarvan er 1 500 mb is terwijl er al een letter is met 930gb :P. Maar zoals ik al verwacht had is het dus niet mogelijk met schijfbeheer. Ik zal wel de minitool gebruiken. Thanks!

Reinier

Succes ermee, laat maar weten of et met Minitool wèl gelukt is dan  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk