Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Gaming PC, waar kopen?

Gestart door Helen1981, dinsdag 23 maart 2021, 07:24:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helen1981

Goedemorgen,

Ik wil voor mijn zoon (13) een PC kopen bestemd voor het gamen (en school ;) Ik heb er zelf geen verstand van helaas.
We hebben al eerder rondgekeken en wel al gezien dat je minimaal €800 kwijt bent.
Hij heeft flink gespaard het afgelopen jaar en ik sponsor ook wat ;)
Het liefst koop ik hem in een fysieke winkel, wanneer er iets is dan kan ik gewoon naar de winkel toe.
Hebben jullie bv ook een advies of ervaringen in de regio Rotterdam?
Ik zie zoveel verschillende soorten qua videokaart etc dat ik door de bomen het bos niet meer zie en daarom heb ik gewoon eerlijk en goed advies nodig over welke pc goed is. We wonen in Rotterdam. Budget is rond de €800 (indien nodig kan ik daar nog wat bij leggen) En het gaat om de zware spellen (hij noemt bv Warthunder)
Bedankt voor de reactie!
Mvg Helen

Reinier

#1
Goedemorgen / middag.

Om maar direct met de deur in huis te vallen: vanwege de Corona pandemie en hierdoor oplopende chip tekorten wereldwijd, is het nu niet echt een goed moment om een computer te kopen.
Prijzen van processors en videokaarten gaan door het dak.

Heb even voor je rond gekeken op basis van de hardware eisen die Warthunder aan de computer stelt om dat leuk te kunnen spelen.
Ik vond deze game-pc bij Coolblue en die voldoet daar aan maar niet aan het opgegeven budget.
Naar mijn mening kun je voor rond de € 800 bijna geen kant-en-klare pc kopen waarmee Warthunder normaal en leuk te spelen is met ook mooie instellingen ( high ) van het beeld.

Als je zo'n pc zelf bouwt is dat misschien haalbaar, afhankelijk van de prijs en verkrijgbaarheid van de videokaart, maar dat willen jullie duidelijk niet.

Voor Warthunder heb je minimaal een Core i5 of Ryzen 5 processor nodig, dus trap niet in een pc met een Core i3 of Ryzen 3.
Daarnaast heb je 16 Gb werkgeheugen nodig ( 8 Gb is onvoldoende voor een vlot spel ).
Daarnaast een SSD voor Windows ( min. 500 Gb ) en eventueel een extra HDD om de games op te installeren.

Deze Lenovo zou Warthunder ook moeten kunnen draaien en voldoet wèl aan het budget maar deze heeft een minder krachtige videokaart.
Het prestatieverschil kan oplopen tot bijna 25 - 30% , afhankelijk van het stuurprogramma en het spel wat gespeeld wordt.

Je moet er ook rekening houden dat de nieuwe spellen die uit gaan komen in de ( nabije ) toekomst steeds hogere eisen aan de computers gaan stellen,
dus vanuit dat oogpunt kun je naar mijn mening nu beter iets meer uitgeven, dan kun je ook wat langer met de pc vooruit.
Mijn keuze zou dus de 1e Lenovo zijn, van € 1049.

Kun je iets met deze info tot zover...?


Gerrit

#2
tja moeilijk maar heb toch iets voor u gevonden medion

ik doel wel op de razer.bandiet......ps is ook lenovo medion is al een tijdje geleden overgenomen

SMF spam blocked by CleanTalk