Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nieuwe USB stick laat wel mappen zien, maar geen bestanden

Gestart door peter21nl, zaterdag 30 december 2017, 06:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

peter21nl

Hoi PChelpers!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb een nieuwe USB stick gekocht 64GB/ usb 3.0.

Betanden (video's / foto's) zet hij zonder problemen over op de USB stick, maar als ik mijn mappen open, waar de foto's en video's in moeten zitten, zit er niks in, geheel leeg! 

Het domme van me is ook dat ik het naar de usb heb geknipt ipv gekopieerd.

Als ik dan kijk bij de eigenschappen van de usb stick, staat dat hij alle opslag die voor de foto's en video's nodig heeft, heeft gebruikt.

Het bestandsysteem is exFAT.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zonder dat ik mijn foto's en videos kwijt raak.

ps;  als ik de mappen terug naar mijn pc knip/kopieer, blijft het hetzelfde, lege mappen / geen foto's / video's.

Het zou super zijn als jullie me kunnen helpen :Kicon_good: :Kyay:

Reinier

Ik zou eerst eens proberen met Recuva en kijken wat die terugvind..?

Verder ben ik benieuwd te horen om welk merk & type usbstick het gaat en waar je die gekocht hebt..?
Oplichting m.b.t. de opgegeven opslag-capaciteit is nl. aan de orde van de dag, vooral bij Chinese webwinkels.

Overigens is er wel iets om de daadwerkelijke opslag-capaciteit van zo'n stick vast te stellen, nl. dit.
Dat schrijft de drive vol en wacht op foutmeldingen.
Uiteraard moet je dat pas proberen nadat je eerst Recuva hebt geprobeerd om je bestanden terug te halen...

peter21nl

Helaas recuva laten scannen, maar geen resultaat.

Het is inderdaad 1 die ik bij de chineese webshop heb gekocht.

Als ik kijk bij de eigenschappen staat er wel dat ik 62,4 GB aan opslag moet hebben op de stick.

de USB is bijzaak, ik hoop dat ik mijn foto's terug kan krijgen.


Hans

Laat Recuva ook je pc scannen misschien kun je ze vandaar nog terug halen anders vrees ik het ergste.

Reinier

Dat scherm "eigenschappen" zegt niks, dit is een illusie als betreffende stick is gemanipuleerd om groter te lijken dan hij daadwerkelijk is.
Het zou me niet verbazen als het uiteindelijk een 4 of 8 Gb stick blijkt te zijn...

Hier zijn een aantal tools om achter de echte opslag-capaciteit te komen.
Let op: er zijn functies bij die alle data op de stick verwijderen / overschrijven !


Gerrit


Hans

Citaat van: gerrit op zaterdag 30 december 2017, 17:45:55
exfat =apple die moet het zien......misschien itunes
Exfat is ontwikkeld door Microsoft Gerrit dus Windows zou het ook moeten zien,  maar hij zou het kunnen proberen op een andere pc.

SMF spam blocked by CleanTalk