Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Laatste oktober update van MS ongedaan maken?

Gestart door Rigoberto, zondag 07 oktober 2018, 10:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rigoberto

Aan de hand van dit bericht: https://www.pchelpforum.nl/index.php?PHPSESSID=erfo1nj5ern06abdmn476tt9s7&topic=598.0 en eerder ook al gelezen op Nu.nl, was het voor mij te laat. De update werd automatisch doorgevoerd. Daarna draait de laptop niet "lekker", zeker met gebruik van Firefox geven enkele websites trage opening van o.a. BBC Weather, Buienradar Cnn etc. Enig idee hoe de update terug gedraaid kan worden? Ik durf dit niet zonder overleg te doen. :icon_confused: :icon_help1:

Reinier

#1
Laat ik voorop stellen dat ik deze update niet geïnstalleerd heb maar onder normale omstandigheden zou er via de herstel-opties => systeem-herstel een mogelijkheid moeten zijn om deze update terug te draaien zolang de map Windows.old nog op de C-schijf aanwezig is.
Hierbij nog wel de aantekening dat de mappen met persoonlijke bestanden zoals Documenten, Afbeeldingen, Muziek, Downloads etc. , die door de update leeg gemaakt zijn, hun bestanden niet terugkrijgen na een roll-back !
Anders gezegd:  weg = weg.  :icon_mad:

Indien de roll-back om 1 of andere reden niet kan worden teruggedraaid vanuiit Windows zelf ( via Instellingen => Bijwerken & Beveiliging ) dan kun je het alsnog proberen door het booten vanaf een installatie-medium ( usbstick of dvd ).
Meer info hier ( terug naar de vorige versie van Windows ).

Rigoberto

Tks, ben geen bestanden kwijt voor zover ik kan zien. Ben bezig wat software te updaten met PatchmyPC. Wordt hierna vervolgt. :icon_good:

Reinier

Dan ben jij de eerste volgens mij en heb je dus ongeloofelijk veel geluk gehad want buiten de eerder genoemde mappen wordt ook melding gemaakt van het verlies van .pst-bestanden wat betekent dat, als je Outlook gebruikt als mail-client, je ook al je email kwijt bent tenzij je IMAP gebruikt i.p.v. POP3....
Succes met updaten, ik hoop dat het wat oplevert maar vrees met grote vreze... :icon_good:

Veng

Op mijn desktop was de folder gewist (maar ik had nog een back-up, los van het feit dat ik daar geen data in zet) maar op mijn laptop bleef alles in tact. Inc. outlook.pst.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Rigoberto

 :yay: :yay: Blijkbaar alles goed gegaan. Heb mijn .pst bestanden nog en MS Outlook werkt ook prima. Mijn indruk is dat mijn Flashplayer outdated was, bovendien modem en router gereset. Ook nog wat andere updates gevonden maar niet van invloed op Firefox. Word en Excel doen ook prima. Maar dank voor het meedenken, totdat Oompje een nieuwe update uitbrengt om de gedupeerden te redden.... :icon_beer: :icon_beer:

Reinier

Is het probleem met Firefox nu ook opgelost dan..?
Want dat maak ik uit je antwoord niet op...

Je had eventueel ook de flashplayer-extensie in FF uit kunnen schakelen als je die ervan verdacht het probleem te zijn... :icon_rolleyes:
Ik heb zo af en toe ook wel eens vreemde problemen met weergave van bepaalde sites in FF maar dan zet ik vaak 1 of meerdere extensies uit.

Rigoberto

Sorry voor de late reactie. FF werk weer als een nieuwe, dus dát is ook opgelost. :icon_good:

Reinier

Mooi, dan heeft het updaten dus geholpen...
Weer het bewijs dat tijdig updaten wel degelijk belangrijk is.

Gefeliciteerd met het resultaat en veel plezier ermee weer  :icon_good: :icon_good:

Rigoberto

Volledigheidshalve.... zojuist wéér update voor windows gekregen, en wát blijkt "Adobe Flash" zat er tussen. Tot zover dit verhaal en mag voor mij gesloten worden. Zie screenshot.  :yess: :yess: :zwaai:

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk