Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Blauw scherm

Gestart door Nol, dinsdag 30 mei 2023, 15:39:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nol

Ja waarom makkelijk als het moeilijk kan nou omdat Reinier mij dat adviseerde.
Ja ik kan de partitie verwijderen maar als de SSD niet meer goed is heeft dat weinig nut en ik weet niet of die met de gedane testen goed genoeg is.
John zegt niet best en jij zegt niet op letten want Chrystal Disk Info geeft altijd fout aan.
Wat is de waarheid ?

Gerrit

https://eu.crucial.com/support/storage-executive
zo heeft u alle gegevens en deze weet wel alles, makkelijk toch?

Pearl

Citaat van: Nol op vrijdag 02 juni 2023, 12:22:05

Wat is de waarheid ?
Had er zelfs een link bij gegeven van een forum waarbij dat steeds werd geopperd.....
Heb diverse SSD's waarbij hetzelfde wordt weergegeven.

Ene, regel 1 ik heb altijd gelijk, regel 2 heb ik het niet dan treed regel 1 in werking.
Tis een software matige fout in het bootgedeelte van Windows, kun je wel blijven hangen dat de SSD niet goed zou zijn, prima, succes ermee, ben er weg van.

Nol

@Gerrit, bedankt ik ga zondag voor 3 weken op vakantie en daarna ga ik er mee aan de slag

@Pearl, ik waardeer je hulp dus niet afhaken - ik weet er veel minder van dan jij en andere hier
Dat wist je wel anders had ik de hulp niet gevraagd.
Een software fout in de boot van windows zou best kunnen maar ik zei alleen maar dat John schreef dat de SSD niet meer echt goed is met 66%
Dus is het toch niet vreemd als ik schrijf waarom de partitie verwijderen als de schijf nog maar voor 66% goed is ?
Ja als het een windows fout is dan heeft het toch weinig nut om opnieuw te installeren ?
Of zie ik dat fout ??
Maar de PC gaat morgen uit en ik na de vakantie ga ik er mee verder.
In ieder geval bedankt voor je meedenken en adviseren

Nol

Partitie verwijderd en opnieuw een partitie aangemaakt maar de partitie kan niet geformatteerd worden.
Betekend dat dat die niet meer te gebruiken is ?
Dan ga ik een nieuwe bestellen.
Of kan ik nog wat doen ?

Jurjen

Welk bestandstype heeft die gekregen?

Nol

Weet ik niet want de schijf is niet te bereiken.
Staat in "deze PC" als locale schijf (E:) maar klik ik er op dan krijg ik de melding dat die eerst geformatteerd moet worden wat ik een paar keer geprobeerd maar lukt niet.

Jurjen

Bij schijfbeheer kunt u dit zien, dit staat onder computerbeheer.  :read4:

Nol

#23
Dit is de printscreen daarvan.
Ik wist niet dat het een RAW bestandsindeling was geworden nadat ik de partitie had verwijderd en weer had aangemaakt, vandaar dat ik hem niet kan formatteren.
Dat gebeurde de eerste keer niet dus snap ik het niet hoe dat is gebeurd.
Ik wacht je advies af.

Jurjen

Dat dacht ik al dat hij RAW was.
Wil je dit programma eens runnen en kijken wat daar staat/uitkomt?

LINK

Vaak betekend RAW problemen, kan dus indd zijn dat hij op zijn einde is.
eerst even checken met de software van crucial zelf.

Wil je hem ook eens weer verwijderen en andere letter geven?

Laat maar weten. :respect:

Nol

#25
Ik heb enkele testen gedaan met het resultaat van de bijgevoegde afbeeldingen.
De uitgebreide zelftest is nog steeds bezig en kan lang duren staat er bij dus zie ik het vanavond wel.
Verwijderen en een andere letter geven ga ik na de zelftest doen
Maar om het niet op te houden plaats ik het resultaat van de 3 testen alvast.

Net gekeken maar de zelftest staat stil en doet niets, ga Crusial uit zetten.

Bedoel je de SSD los koppelen en weer aansluiten en dan een andere letter geven of moet ik de partitie weer verwijderen en opnieuw installeren ?

Jurjen

Dat hij dus stil staat en niets doet, kan dus komen dat die partitietabel stuk is.
Daarnaast zie ik veel errors staan zoals de crc wat een totale waarde heeft van 66% drive heeft.
Kortom ik denk dat hij op zijn einde is.

Nu is het wel zo, die drive kost bijna niets, dus het zal geen dure aanschaf zijn voor een vervanger.  :respect:

Pearl

Wat een vreemde conclusie, de SMART waarden zijn allemaal prima.
https://www.hdsentinel.com/smart/index.php
Ook de Crucial tool geeft zelf aan dat de "Health" goed is.

Over de RAW partitie, tis een fout in het bestandssysteem en is geen hardwarefout.
https://www.ufsexplorer.com/articles/raw-partition/

Ik had het over ALLE partities verwijderen, er stond nog steeds een partitie op van toen de schijf de bootschijf was.
En waarmee was het verwijderen en maken mee gedaan?

Doe het eens met Minitool.
https://www.minitool.com/download-center/

Jurjen

@pearl,  dus jij vind de crc waarden goed? dat duid duidelijk op problemen?
daarnaast hij kan wel good health aangeven maar dat zegt niets, zoals je ook in je vorige post al zei.

Verder zeg ik niet dat het een hardware fout is. want een bestandstype is geen hardware.
Daarnaast blijft de schijf hangen bij het scannen hiervan, lijkt mij niet dat de schijf in orde is.  :koffielezen:

Nol

Ik heb met minitool de 2 partities verwijderd en een nieuwe partitie aangemaakt.
Deze is bereikbaar maar nog niets mee gedaan en toch is er al 35% in gebruik.
Formatteren lukt nog steeds niet

SMF spam blocked by CleanTalk