Hoofdmenu

Laptop start niet op

Gestart door Ghelsing, vrijdag 21 oktober 2022, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ghelsing

Mijn laptop start niet goed op, bij het opstarten krijg ik een aanmeldings scherm , met een draaiend cirkeltje, daarna krijg ik een knipperend bureaublad, dus ik kom er niet in.
Ik hoop dat u me kan helpen.
Ik werk met Windows 11

Gr. Gerard

Jurjen

Hoi Gerard,
Welkom op PChelpforum!  :yess:

Wil je eens proberen om in veilige modus te komen?
kom je dan wel op je bureaublad?


Houd op het Windows aanmeldingsscherm de Shift-toets ingedrukt terwijl u Power  > Restart selecteert.

Nadat uw pc opnieuw is opgestart naar het scherm Kies een optie, selecteert u Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstarten Instellingen > Opnieuw opstarten.  :read4:

Ghelsing

Ik begrijp het niet helemaal,als ik mijn laptop opstart krijg ik een welkom scherm, met een draaiend cirkeltje,maar zie nergens een restart staan.Daarna krijg ik een knipperend bureaublad

Gr Gerard

John

Welk merk en type laptop heb je :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Ghelsing

Asus  Vivobook 17.  Intel i5

Gerard

John

Is het eigelijk een windows 10 laptop :icon_o_O: En is die wel compatibel met windows 11, https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-11-specifications  :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Ghelsing

Heeft u hier nu een oplossing voor, hier wordt ik niet wijzer van.
Laptop is nog geen jaar oud.

John

Erg veel wijzer worden wij ook niet zoals jij het probleem aanwijst :nee2: Is het spontaan begonnen, heb je iets verwijderd, heb je iets geïnstalleerd wat het veroorzaakt, heb je al een systeemherstel geprobeerd, met zoveel vragen aan deze kant nog :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

derkdejong

eerst maar eens proberen: als ie aanstaat en niet verder doorstart, druk de aan/uitknop gedurende zeker 12 seconden in.
daarna gewoon weer kort drukken om de pc te starten.
(je wilt niet weten hoevaak zo'n ding het dan gewoon doet)

Ghelsing

Ik heb het zelfde op mijn pc, volgens mij komt het door de laatste Windows update,

John

Oke dat kan, zet je laptop dan terug met systeemherstel voor de datum van je laatste update :yess:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jurjen

Zoals in de eerste post, doe dit via:
houd op het Windows aanmeldingsscherm de Shift-toets ingedrukt terwijl u Power  > Restart selecteert.

Nadat uw pc opnieuw is opgestart, kies de optie: Herstellen vanaf een systeemherstelpunt  :koffielezen:

Ghelsing

Ik krijg nu op mijn scherm systeemherstel maar daar wordt om het wachtwoord voor het account gevraagd, en daar vul ik in wat ik op mijn aanmeld scherm moet invullen. Maar dat accepteert de pc niet.

John

Moeten dat letters of cijfers zijn, standaard is meestal admin of 0000, kijk anders ff in het boekje van je laptop of op de site van je merk en type :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit

had net hetzelfde:
remedie:
druk de aanuit knop in en wacht totdat deze afsluit
1 minuut wachten
automatische systeemherstel word gestart
u scherm lijkt niet te werken maar geduld hij is nog steeds bezig met herstellen scherm knippert nog een paar maal
dan als u weer bent ingelogd opnieuw herstarten uw pci bus moet nog worden hersteld
ook hierbij is het zeer verwarrend en duurt het lang zonder enige mededeling na 10 minuten werkt het weer.
wat de bug is weet ik niet maar bovenstaande is de remedie geduld hebben dus

SMF spam blocked by CleanTalk