Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Thunderbird mappen corrupt?

Gestart door Leonardo1958, woensdag 06 oktober 2021, 11:50:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonardo1958

Beste forumleden,
Ik werk met Thunderbird als e-mailprogramma. Ik maak regelmatig mappen aan om mails die bij elkaar horen in op te slaan. Nu heb ik een aantal mappen die ik, omdat de schrijfwijze van de naam van die mappen niet correct was of omdat ik ze niet meer nodig heb, wilde verwijderen of qua naam wilde veranderen. Maar dat lukt niet altijd, na verwijderen blijft hij gewoon staan. Soms komt de mededeling "De mapnaam kon niet worden gewijzigd. Misschien wordt de map opnieuw geparset, of is de nieuwe naam geen geldige mapnaam." Ik controleer de mapnaam, maar die moet oké zijn, ik gebruik geen verboden tekens o.i.d..
Andere mappen kan ik wel verwijderen maar die komen dan, de volgende keer als ik Thunderbird opstart, weer op dezelfde plek terug. Sommige mappen krijgen in hun mapnaam ineens een toevoeging, bijvoorbeeld 8c6f26cf.
Lukt het me toch een map naar de prullenbak te verplaatsen dan kan ik de prullenbak niet meer leegmaken.

Kent iemand dat probleem, en is daar een oplossing voor? Ik heb nu her en der mappen staan met zo'n rare code die ik niet meer kan verwijderen. Ook komen verwijderde mappen weer terug als ik Thunderbird opnieuw opstart. Een oplossing hiervoor zou zeer welkom zijn! Alvast hartelijke dank!!

Leo

Gerrit


Leonardo1958

Dank je Gerrit. Ik heb je aanwijzingen gevolgd maar het is me niet duidelijk wat ik dan in mijn profiel moet aanpassen. Kun je iets specifieker zijn? Wat moet ik waar aanpassen? De link die je stuurde geeft alleen in formatie over hoe je je profiel vindt, hoe je die kopieert etc, maar niet wat ik moet aanpassen om mijn beschreven probleem op te lossen.
Bij voorbaat dank!
Leo

Jurjen

Beste Leo,

Als u verkenner opent, ziet u bovenin beeld, daarna ziet u rechts verborgen items. deze klikt u aan.
dan gaat u naar de C schijf. - gebruikers of users - dan je naam - appdata - thunderbird - profielen - jenaam.default
dat is jou profiel op thunderbird, als je deze verwijderd, terwijl thunderbird niet open staat, wordt je profiel verwijderd.
als je daarna thunderbird aanklikt, kun je opnieuw inloggen, en maakt hij een schoon profiel voor je aan.

Hoe dit precies werkt met het behoud van mail of mappen is mij niet bekent, of dit in een cloud gaat.
wellicht dat @reinier dat wel weet  :redface:

Leonardo1958

#4
Hey Eskimo,

Dank je! Ik wacht heel graag even de reactie van @reinier af (hoop dat hij dit topic leest), ik durf het niet zomaar uit te voeren zoals je beschrijft want ik wil niet graag mijn mail-archief verliezen. Ik heb honderden contactpersonen in verschillende adresgroepen, die wil ik beslist niet verliezen!!
Ik kan @reinier niet zelf benaderen (is dit zijn whatsapp naam of twitter naam?) want ik heb geen smartphone. Kan iemand hem even vragen of hij dit topic wil lezen en op mij wil reageren?!

Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,

Leo

Benny

Citaat van: Leonardo1958 op donderdag 07 oktober 2021, 11:11:50
Hey Eskimo,

Dank je! Ik wacht heel graag even de reactie van @reinier af (hoop dat hij dit topic leest), ik durf het niet zomaar uit te voeren zoals je beschrijft want ik wil niet graag mijn mail-archief verliezen. Ik heb honderden contactpersonen in verschillende adresgroepen, die wil ik beslist niet verliezen!!
Ik kan @reinier niet zelf benaderen (is dit zijn whatsapp naam of twitter naam?) want ik heb geen smartphone. Kan iemand hem even vragen of hij dit topic wil lezen en op mij wil reageren?!

Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,

Leo

Reinier komt vanzelf jou bericht tegen en zal vast een reactie geven.
Geven met een warme hand, doneerde een nier.

Reinier

Bericht gelezen maar op dit moment laat mijn gezondheidstoestand het helaas niet toe om uitgebreid onderzoek of een uitgebreide uitleg te schrijven over de werkwijze of de eventuele gevolgen er van.
Ik moet dit helaas ( voor nu ) aan mij voorbij laten gaan, ben net 2 uur thuis uit het ziekenhuis, vandaar....excuus hiervoor  :redface: :redface:

Gerrit

Citaat van: Leonardo1958 op woensdag 06 oktober 2021, 22:03:03
Dank je Gerrit. Ik heb je aanwijzingen gevolgd maar het is me niet duidelijk wat ik dan in mijn profiel moet aanpassen. Kun je iets specifieker zijn? Wat moet ik waar aanpassen? De link die je stuurde geeft alleen in formatie over hoe je je profiel vindt, hoe je die kopieert etc, maar niet wat ik moet aanpassen om mijn beschreven probleem op te lossen.
Bij voorbaat dank!
Leo
heeft u uw profiel bekeken.....denk het niet.....anders was de vraag niet gesteld :koffielezen:

Leonardo1958

Beste Gerrit, jazeker heb ik mijn profiel bekeken, heb nauwkeurig jouw aanwijzingen en die in de link die je stuurde gevolgd. Ik krijg niets anders dan een map te zien met allerlei bestanden. Maar dat zegt me verder niks. Vandaar mijn vraag.
Nergens komt ik tegen dat ik iets kan aanpassen ofzo, ik zie alleen een lijst met bestanden en mappen. Ik zou het fijn vinden als je me even een stapje verder hielp, in plaats van te veronderstellen dat het zien van een Verkenner-pagina met bestanden en mappen al voldoende moet zijn voor mij om het probleem op te lossen. Ik heb geen systeem-analyse gestudeerd, dus hoop ik dat jij (of iemand anders) mij met dit probleem kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Leo

Leonardo1958

Citaat van: Reinier op donderdag 07 oktober 2021, 12:53:39
Bericht gelezen maar op dit moment laat mijn gezondheidstoestand het helaas niet toe om uitgebreid onderzoek of een uitgebreide uitleg te schrijven over de werkwijze of de eventuele gevolgen er van.
Ik moet dit helaas ( voor nu ) aan mij voorbij laten gaan, ben net 2 uur thuis uit het ziekenhuis, vandaar....excuus hiervoor  :redface: :redface:

Beste Reinier,
Hartelijk bedankt voor je berichtje, ik wens je heel veel sterkte toe!

Met vriendelijke groet,
Leo

Gerrit


Leonardo1958

Okee Gerrit, bedankt, ik heb de corrupte mappen en mails uit de map Mail kunnen verwijderen. Toen ik daarna Thunderbird weer opstartte waren die mappen en mails inderdaad weg. Looks like problem is solved. Dus bedankt!

Groeten,
Leo

SMF spam blocked by CleanTalk