Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PC kan geleidelijk niet meer opstarten (geen nieuwe build)

Gestart door dragonite, maandag 26 juli 2021, 17:03:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dragonite

Hallo allemaal,

Mijn PC wil niet meer opstarten. Alles gaat nog aan (moederbord lichten, fans etc) maar er gaat geen power naar de display of randapparatuur (toetsenbord, muis etc). Het begon ongeveer 6 maanden geleden waar dit af en toe gebeurden. Binnen deze 6 maanden is dit dus heel geleidelijk erger geworden (naar 1/3x booten naar meer dan 30x booten voordat de PC wilt opstarten, en nu doet ie niks meer). Wanneer de PC is opgestart werkt het allemaal prima, geen instabiliteit, freezes, overheating, errors messages e.d.

Systeem:
GTX1060 (6gb)
Ryzen 2500X
Corsair vengeance 8gb DDR4 (2x)
Abko Mighty PSU (500W)
Motherboard: ??? (geen inscriptie op het moederbord en kan niet in de PC kijken helaas)
Daarbij run ik 2 schermen


Geprobeerd:
- Ram verwijderen (booten zonder ram maakt geen piepgeluid)
- Verplaatsen RAM naar andere gematchte slots)
- 1 stick ram gebruiken in verschillende slots
- cmos batterij eruithalen, paar min wachten en cmos batterij er weer in
- Booten zonder gpu + proberen te booten op moederbord integrale graphics
- Alle kabels loshalen en opnieuw erin stoppen

Heeft iemand enig idee?
Fotos kunnen evt. gemaakt worden voor verduidelijking

Alvast bedankt in elk geval!
Marco

John

Kan je nog wel in je bios komen, daar ff kijken naar de waarden van je voeding :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

dragonite

Dank voor je reactie. Nee ik krijg geen beeld op startup helaas, beeldscherm en randapparatuur switchen niet aan.

John

Kan je aan een andere voeding komen, (vrienden, kennissen, familie)  en die ff proberen :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

dragonite

Ik heb even rondgevraagd en niemand heeft er een liggen helaas...

Pearl

Motherboard: ??? (geen inscriptie op het moederbord en kan niet in de PC kijken helaas)
Je hebt wel met het geheugen dingen gedaan maar niet in de PC kunnen kijken?
Loop ermee naar een PC shop waar ze een diagnostiche kaart hebben, weten ze gelijk waar het probleem zit, vermoedelijk de chipset/moederbord.

Reinier

Kunnen eigenlijk maar 2 dingen zijn, moederbord of die wazige Abko Mighty voeding di in NL uitsluitend bij webshops voor bodemprijzen verkrijgbaar is...
Typisch gevalletje van veel voor weinig, dat is wat ze beloven maar de kwaliteit en levensduur van zo'n voeding zijn uiterst twijfelachtig.
In het slechtste geval kost het je je moederbord...
Moederbord en voeding zijn de belangrijkste onderdelen voor een stabiel en goed werkend systeem en daar moet je nooit op bezuinigen.
Koop dus een A-merk voeding, iets van Seasonic, Corsair o.i.d.

In elk geval zou ik beginnen met de voeding...

Jurjen

#7
Precies wat Reinier zegt,

het zal voeding of mb zijn.
mochten er nog lampjes branden op het mb, en soms wel werken zal het toch die voeding moeten zijn.
Op marktplaats kun je wellicht nog een a-merk voedingen vinden die binnen budget & vermogen passen. :icon_good:

Reinier

Van MP zou ik zelf nooit gebruikte pc hardwar kopen, het is gewoon niet betrouwbaar.
Dan liever iets van Vraag & Aanbod van Tweakers.net. ( link )

SMF spam blocked by CleanTalk