Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

screenshot

Gestart door Herma, donderdag 19 november 2020, 21:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Herma

Voorheen maakte ik een screenshot met Windowstoets+PrintScr. Afbeelding was terug te vinden in Mijn Afbeeldingen-Screenhots
Of ik maakte een screenshot van alleen het voorste scherm met LinkerAlt+PrintScr- terug te vinden in OneDrive.
Nieuw/kleiner toetsenbord gekocht: PrintScr zit boven de Home toets (samen één toets dus). Met FN+Windowstoets+Printscr.toets lukt een screenshot van het hele scherm wel. Maar om een screenshot van alleen het voorste scherm te krijgen lukt niet met FN+LinkerAlt+PrintScr. Althans ik zie het niet in OneDrive verschijnen.

Ik zie inmiddels rechtsonder het Klembord met veel screenshots. Hoe krijg ik dat klembord groot in beeld? Ik moet blijkbaar ergens op Inschakelen klikken, maar zie niet waar.

miljow

ik gebruik altijd Gyazo voor screenshots
erg handig

Gerrit

open hem in paint doe ik hier altijd :icon_good:

lucas

Kopieer afbeeldingen en tekst van een pc naar een andere pc met een cloudklembord. Niet alleen kunt u vanuit de geschiedenis van uw klembord plakken, maar u kunt ook de items vastmaken die uzelf vindt.

U kunt uw klembordgeschiedenis op elk gewenst moment ophalen door te drukken op Windows-logotoets  + V. U kunt ook vaak gebruikte items plakken en vastmaken door een afzonderlijk item in uw klembordmenu te kiezen.

Als u uw klemborditems wilt delen met al uw Windows 10-apparaten, selecteert u Start  > Instellingen  > Systeem > Klembord. Kies Gekopieerde tekst automatisch synchroniseren onder Synchroniseren op alle apparaten. De synchronisatiefunctie is gekoppeld aan uw Microsoft-account of bedrijfsaccount, dus moet u de dezelfde aanmeldingsgegevens op al uw apparaten gebruiken.

Herma

Dank voor alle informatie!

Een screenshot van alleen het voorste scherm is dus blijkbaar niet mogelijk. Jammer, was erg handig. 

Gerrit

#5
jawel printscreen werkwijze is bij u bekend
dan paint en plakken
bestand opslaan als....uw keuze klaar :icon_beer:

Herma


SMF spam blocked by CleanTalk